بدهی ۶۰۰ میلیون تومانی ادارات خوانسار به اوقاف

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه خوانسار گفت: اداره اوقاف این شهرستان از ۲۵ دستگاه دولتی خوانسار حدود ۶۰۰ میلیون تومان طلبکار است که ۹۰ درصد این بدهی‌ متعلق به آموزش و پرورش این شهرستان است.

محمدحسین شفاعتی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با بیان اینکه در شهرستان خوانسار ۳۶۶ وقف منفعتی به ثبت رسیده است، اظهار کرد: امسال در خوانسار یک قطعه زمین و یک واحد مسکونی وقف شد.

وی افزود: نخستین وقف در خوانسار متعلق به مریم بیگم صفوی است که در سال ۱۱۰۶ قمری با نیت ساخت مدرسه علمیه مریم بیگم وقف شده است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه خوانسار تصریح کرد: در شهرستان خوانسار از ۵۴۴ موقوفه ۱۸۰ موقوفه انتفاعی و ۳۶۴ موقوفه منفعتی است که موقوفات منفعتی یک هزار و ۵۷۵ رقبه دارد.

شفاعتی موقوفه حاج محمدباقر قودجانی را بزرگترین موقوفه شهرستان خوانسار دانست و تصریح کرد: در این شهرستان ۱۲ امامزاده مدفون است که بقعه متبرکه امامزادگان شیخ اباعدنان و سید محمود میراثی هستند که در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده‌اند.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه خوانسار متذکر شد: اداره اوقاف خوانسار از ۲۵ دستگاه دولتی خوانسار حدود ۶۰۰ میلیون تومان طلبکار است که بیش از ۹۰ درصد بدهی متعلق به آموزش و پرورش این شهرستان است.

شفاعتی گفت: امسال برای موقوفات خوانسار ۲۰ سند تک برگی صادر شد همچنین ۱۰ سند به مساحت ۳۱ هزار متر مربع از دفترچه‌ای به تک برگ تبدیل شده است.

وی از ثبت سند ۲۳۹ هزار مترمربع زمین موقوفه‌ای در خوانسار به منظور جلوگیری از تصرف خبر داد و گفت: امسال ۵۰۰ متر مربع زمین موقوفه‌ای با ارزش ۴۰ میلیارد ریال با پیگیری قضائی رفع تصرف شد.

کد خبر 450949

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.