۱۶ سند مالکیت برای بقاع متبرکه و موقوفات شاهین‌شهر صادر شد

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان شاهین شهر و میمه گفت: از ابتدای سال تاکنون ۱۶ سند مالکیت برای بقاع متبرکه، مساجد و موقوفات شهرستان صادر شده و پنج رأی برای وصول مطالبات اوقاف گرفته شده است، همچنین از ابتدای سال تاکنون ۸۸ سند اجاره در شهرستان تنظیم شده که ۶۴ مورد از موقوفات تصرفی بوده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حجت‌الاسلام مهدی قربانی، در نشست خبری به مناسبت دهه وقف، اظهار کرد: با کمک یکی از خیران در شهر گز زمینی با ۶۰۰ مترمربع مساحت و بیش از سه میلیارد ریال ارزش با نیت فعالیت در امور خیریه و کار فرهنگی وقف شده است.

وی گفت: از ابتدای سال تاکنون ۱۶ سند مالکیت برای بقاع متبرکه، مساجد و موقوفات شهرستان صادر شده و پنج رأی برای وصول مطالبات اوقاف گرفته شده است، همچنین از ابتدای سال تاکنون ۸۸ سند اجاره در شهرستان تنظیم شده که ۶۴ مورد از موقوفات تصرفی بوده است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان شاهین شهر و میمه، افزود: امسال با توجه به محدودیت‌های کرونا و حضور کم زائران در بقاع متبرکه، با هزینه‌ای افزون بر ۱۵ میلیارد ریال از کمک‌های خیران و بودجه‌های عمرانی اوقاف، موارد خوبی در بقاع متبرکه هزینه شده که می‌توان به تکمیل نازک‌کاری ایوان امامزاده سیده صالح خاتون روستای ازان، نصب گلدسته‌های امامزاده سید محمد و اسماعیل و زین‌العابدین (ع) روستای لوشاب، مرمت و بدنه‌سازی امامزاده زین‌العابدین روستای بیدشک، تکمیل نقاشی و آینه کاری داخل حرم امامزاده سید محمد روستای باغ میران و سفت کاری رواق امامزاده شاه نعمت‌الله شهر گز اشاره کرد.

وی گفت: در مرحله سوم کمک‌های مومنانه، اداره اوقاف و امور خیریه با کمک خیران در مساجد و حسینیه‌ها ۶۰۰ بسته معیشتی به ارزش هر بسته به طور میانگین دو میلیون ریال به نیازمندان اهدا کرده است.

حجت الاسلام قربانی ترویج فرهنگ وقف را نیازمند حمایت رسانه‌ها و بیشترین نیاز وقفی در شهرستان را ترویج فرهنگ دینی و قرآنی و کمک به نیازمندان وقف دانست و افزود: همراه با وقف، ثبت آن هم امری ضروری برای جاری بودن وقف است.

وی گفت: شهرستان شاهین شهر و میمه ۱۴۱ مسجد و حسینیه موقوفه انتفاعی و ۱۸ موقوفه منفعتی با ۱۹۲ رقبه متصرفی و غیر متصرفی و ۹ بقعه و امامزاده دارد.

کد خبر 450874

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.