اقدامات جدید ضد کرونایی در ایتالیا

مقامات ارشد ایتالیا، در پی سرعت گرفتن انتشار ویروس کرونا در کشور، مقررات جدیدی بر مردم اعمال کرده‌ و از اجرای حکومت نظامی شبانه خبر داده‌اند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، جووزپه کونته نخست وزیر ایتالیا، برای مهار شیوع ویروس کرونا با سایر رهبران اروپایی همصدا شد و از اعمال مقررات جدید خبر داد. کونته در سخنان خود با خبرنگاران رسانه‌های جمعی اعلام کرد که ایتالیا زمانی برای از دست دادن ندارد و باید هر چه سریع‌تر برای به حداقل رساندن شیوع بیماری کووید -۱۹ در موج دوم سختگیری‌های جدیدی را بکار گیرد. در هفته گذشته، انتشار ویروس کرونا در سه روز متوالی به طور حیرت‌انگیزی افزایش یافت به طوری که در هر روز بیش از ۱۰ هزار مورد جدید مبتلا به بیماری کووید -۱۹ به ثبت می‌رسید. گسترش ویروس کرونا در سایر کشورهای اروپایی نیز به طور قابل توجهی رو به افزایش نهاده است و ایتالیا آخرین کشور از میان همسایگان خود برای اعمال مقررات جدید به حساب می‌آید.

بر اساس محدودیت‌های جدید نخست‌وزیر ایتالیا، مدیر رستوران‌های سراسر کشور موظفند از فضای پیرامون بیشترین بهره را برای ارائه خدمات ببرند و فعالیت خود را تنها تا نیمه شب ادامه دهند. از سوی دیگر، کافه‌هایی که از فضای بیرونی لازم برای سرو نوشیدنی‌های خود به مشتریانشان بهره‌مند نیستند، باید از ساعت ۶ عصر فعالیت خود را متوقف کنند. همچنین جوزپه کونته از تمام کمپانی‌های بخش خصوصی خواسته است تا جایی که امکان دارد از فعالیت نیروهای خود، به صورت دورکاری بهره گیرند. برگزاری هرگونه جشنواره در سراسر کشور ممنوع است، اما سالن‌های ورزشی به شرط رعایت پروتکل‌های بهداشتی می‌توانند به فعالیت خود ادامه دهند.

جوزپه کونته مدیریت فضاهای عمومی هر شهر را به شهردار آن واگذار کرده است و از اعمال محدودیت خاصی در خیابان‌ها و میادین سخنی به میان نیاورده است. با این حال در بعضی از شهرهای ایتالیا، مقامات محلی به اختیار خود از ساعت ۹ شب به بعد بسیاری از خیابان‌ها را روی تردد خودروها می‌بندند.

کد خبر 450862

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.