حاتمی: آماده امضای معاهدات نظامی با کشورهای حاشیه خلیج فارس هستیم

وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران گفت: ایران آماده امضای معاهدات نظامی و امنیتی با کشورهای حاشیه خلیج فارس در مورد ثبات در منطقه است.

به گزارش ایمنا به نقل از الجزیره، امیر حاتمی گفت که ایران آماده امضای معاهدات نظامی و امنیتی با کشورهای حاشیه خلیج فارس در مورد ثبات در منطقه است و هشدار داد: هر تهدید رژیم صهیونیستی از منطقه خلیج فارس با پاسخ صریح و مستقیم روبرو خواهد شد.

وی با بیان اینکه عادی سازی امارات و بحرین با رژیم صهیونیستی تهدیدی مستقیم برای امنیت منطقه خلیج فارس است، گفت: هیچ گفت‌وگویی با آمریکا درباره سیستم‌های موشکی ما وجود ندارد و هیچ کس حق ندارد از ما بخواهد چنین کاری کنیم.

وزیر دفاع در مورد جنگ در منطقه قره باغ قره باغ گفت: ما انتظار داریم ترکیه به عنوان یک کشور مهم و دوستانه منطقه‌ای، به حل دیپلماتیک بحران کمک کند.

حاتمی افزود: ما مرزها و سرزمین‌های خود را برای انتقال سلاح‌های روسی به ارمنستان باز نکرده‌ایم و این فقط اتهاماتی است و ما همچنین هشدارهای رسمی و روشنی را به آذربایجان و ارمنستان در مورد امنیت مناطق خود ارسال کرده‌ایم.

وی در مورد لغو تحریم تسلیحاتی به ایران گفت: ما با هدف توسعه سیستم‌های نیروی هوایی خود برای دوره تحریم پس از تسلیحات، توافق نامه‌های مهمی با روسیه و چین داریم.

وزیر دفاع تأکید کرد: پایان تحریم تسلیحاتی فرصتی برای ما است تا بتوانیم نیازهای دفاعی را وارد و سلاح‌های خود را صادر کنیم. تهران مشتاق حضور در مسابقه تسلیحاتی منطقه نیست.

کد خبر 450700

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.