تکمیل فاز نخست خط شرقی- غربی BRT اصفهان در آینده نزدیک

مدیر عامل شرکت واحد اتوبوسرانی اصفهان و حومه گفت: فاز نخست خط شرقی- غربی BRT اصفهان بین مناطق سه و چهار شهرداری در خیابان‌های هشت بهشت و لاهور عملیاتی شده و به زودی تکمیل می‌شود.

سیدعباس روحانی در گفت گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: خط یک BRT شهر اصفهان از محل یزدآباد تا پایانه باقوشخانه در دو فاز یک و دو شکل گرفت و با استقبال بسیار گسترده شهروندان روبرو شد.

وی با بیان اینکه در خط یک BRT از اتوبوس‌های مخصوص استفاده شده و استاندارد لازم از جمله جدا شدن فیزیکی این خطوط از جریان ترافیکی شهر لحاظ شده و اولویت‌دهی در تقاطع‌ها و چهارراه‌ها به حمل و نقل عمومی رعایت شده است، تصریح کرد: انجام این اقدامات باعث شد؛ در ماه‌های نخست سرویس‌دهی به شهروندان، جمعیت مسافران BRT افزایش یابد به طوری که در بعضی روزها تعداد مسافران جابجا شده به ۱۲۰ هزار نفر رسیده است.

مدیر عامل شرکت واحد اتوبوسرانی اصفهان و حومه با بیان اینکه راه‌اندازی خط یک BRT مدت زمان سفرهای درون شهری را به طور چشمگیری کاهش داده است، افزود: استقبال شهروندان از خطوط BRT مسئولان حمل و نقل شهری و مدیریت شهر را به توسعه آن‌ها ترغیب کرد.

وی با بیان اینکه خط دوم BRT حدفاصل پایانه آبشار تا میدان جمهوری است که در بعضی از نقاط با خط یک همپوشانی دارد، ادامه داد: محل تلاقی خط یک با خط دو BRT حدفاصل پل بزرگمهر تا میدان قدس بوده و از میدان قدس تا میدان جمهوری خط دو به صورت مستقل عملکرد دارد.

روحانی از ایجاد دو خط شرقی- غربی در شهر خبر داد و گفت: خط ۲۶ از سه راهی درچه در مسیر خیابان آتشگاه و خط ۶۸ که از مسیر هشت بهشت حرکت می‌کند در محل ایستگاه باب‌الرحمه تلاقی پیدا کرده و یک خط شرقی و غربی طولانی را ایجاد خواهد کرد.

وی خاطرنشان کرد: فاز نخست اجرای مسیر در خیابان‌های هشت بهشت و لاهور بین مناطق سه و چهار شهرداری است که در حال حاضر عملیات عمرانی آن در حال تکمیل است و در آینده نزدیک بهره‌برداری می‌شود.

مدیر عامل شرکت واحد اتوبوسرانی اصفهان و حومه اظهار امیدواری کرد: گسترش خطوط BRT در شهر باعث جلب رضایت شهروندان شود.

کد خبر 450670

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 4
  • IR ۲۳:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۹
    2 3
    خسته نباشید واقعا طول مسیر ۱۴۰۰ متر هست چنده ماه این مسیر قفل شده در اثر طولانی شدن کار
  • IR ۱۳:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۳۰
    3 1
    خیابان هشت بهشت مناسب برای اجرای خط بی آر تی در آن نیست۰۰۰۰ این خیابان بعد از اینکه بی آر تی شکل بگیره همیشه شاهد ترافیک سنگین در آن خواهیم بود۰۰۰ به این دلیل که یکی از اصلی ترین شریان های شهر بوده و همچنین عرض لازم واسه اجرای بی آر تی را ندارد۰۰۰۰
  • امیر IR ۱۸:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۳۰
    2 1
    مطلقا نیاید این مسیر ها ی جدید مانند مسیر های قبل نرده گذاری شود ترافیک و حوادث سنگین در انتظار خیابان هشت بهشت است