تابش: امیدوارم المپیاد فیلم‌سازی نوجوانان، تثبیت شود

چهارمین المپیاد فیلم سازی نوجوانان، امروز (۲۷ مهرماه) رسما افتتاح شد و تا روز سی‌ام مهرماه ادامه خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار ایمنا، چهارمین دوره از المپیاد فیلم‌سازی نوجوانان، امروز - یکشنبه ۲۷ مهرماه - به صورت مجازی کار خود را آغاز کرد؛ این برای سومین دوره پیاپی است که المپیاد فیلم سازی نوجوانان، به عنوان یکی از برنامه‌های جنبی جشنواره برگزار می‌شود و این رویداد در طول جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان، فعالیت می‌کند.

این مراسم در مرکز نوآوری صبا با حضور تعداد محدودی به صورت مجازی برگزار شد؛ در ابتدای این مراسم، حبیب ایل‌بیگی، مدیر چهارمین المپیاد فیلمسازی نوجوانان در مورد شرایط این رویداد در سال جاری گفت: در جشنواره امسال، آثار بیشتری نسبت به سال گذشته به المپیاد فیلم‌سازی رسیده بود که در نهایت، ۶۴ اثر در بخش فیلم و ایده برای حضور در المپیاد انتخاب شدند.

وی افزود: تا چندی پیش، تردیدهایی در برگزاری این دوره از المپیاد داشتیم اما خوشبختانه توانستیم که این المپیاد را برای چهارمین دوره برگزار کنیم. خراسان رضوی، اصفهان و همدان بیشترین متقاضی را برای حضور در المپیاد داشتند؛ ۳۱ نفر از صاحبان ایده دختر و ۳۳ نفر پسر هستند.

حبیب ایل بیگی، خاطرنشان کرد: فیلم‌های کوتاه این دوره، در روزهای اخیر داوری شده و سه نفر داور این دوره، مرضیه برومند، رسول صدرعاملی و ایرج طهماسب، به شناسایی مناسبی از شرکت کنندگان رسیده و با آنها در طول جشنواره دیدار خواهند داشت.

سایر نهادها برای تثبیت المیپاد یاری برسانند

پس از وی، علیرضا تابش، دبیر سی و سومین دوره جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان گفت: چهارمین المپیاد فیلم‌سازان نوجوانان را با درود به روح رفتگانی که تأثیرات زیادی در گسترش سینمای ایران داشته‌اند، آغاز می‌کنیم. المپیاد در سال جاری به شکلی برگزار می‌شود که ارتباط ما با صاحبان اصلی المپیاد به صورت مجازی شده است. از تمامی دست‌اندرکاران برگزاری این مراسم تشکر می‌کنم که بدون یاری آن‌ها برگزاری این رویداد میسر نبود.

وی افزود: با ابداع این المپیاد کاری متفاوت برای نوجوانان کشورمان انجام دادیم؛ آرزوهایی برای المپیاد فیلم‌سازی دارم که مهم‌ترین آن، تثبیت برگزاری این المپیاد برای نوجوانان است. بنیاد سینمایی فارابی و انجمن سینمای جوان در این راه تلاش خواهند کرد اما سایر نهادها نیز باید ما را در این راه، همراهی کنند تا ثمرات آن برای سینمای آن ماندگار شود.

هدف المپیاد یافتن ذهن‌های خلاق است

پس از صحبت‌های علیرضا تابش، پیام تصویری مرضیه برومند، یکی از داوران چهارمین المپیاد، به نمایش درآمد؛ وی در این پیام گفت: امسال تجربه جالبی برای همه ما خواهد بود و برای من هیجان انگیر است؛ شاید این راهی باشد که حتی پس از شیوع کرونا نیز این روش را ادامه دهیم. سال گذشته المپیاد بسیار خوبی را برگزار کردیم و امیدوارم که در سال جاری نیز این اتفاق رخ دهد.

پس از وی، پیام تصویری داور دیگر جشنواره، رسول صدرعاملی پخش شد؛ وی گفت: هدف المپیاد پیدا کردن ذهن‌های خلاق و ایده‌یاب در نوجوانان است؛ اگر از سال‌ها پیش این کار را آغاز کرده بودیم، با توجه به بضاعت موجود در کشورمان، می‌توانستیم به یکی از بزرگترین کشورهای سازنده فیلم کودک در جهان تبدیل شویم. امیدوارم که این المپیاد جدی تلقی شود و در ادامه راه، بتوانیم انبوه کودک و نوجوانی که از سرتاسر ایران حاضر هستند و بسیار با استعداد هستند، استفاده کنیم.

صدرعاملی افزود: این المپیاد اگر جدی گرفته شود و مدیریتی جسورانه و با ثبات داشته باشد که کودکان را سانسور نکرده و از ایده‌های آنها استفاده کند، می‌تواند به دستاورهای بزرگی برسد.

همین‌طور، پیام ویدئویی ایرج طهماسب نیز برای چهارمین دوره المپیاد فیلم سازی نوجوانان پخش شد. وی گفت: این المپیاد بسیار ایده خوبی است و اگر نوجوانان بخواهند که فیلم‌ساز شوند، بهترین رویداد برای کسب تجربه است. در سال گذشته هنرجویانی بسیار با استعدادی داشتیم که ایده‌های خود را مطرح کرده و آن‌ها را به نتایجی رساندیم.

در این مراسم همچنین دو نفر از برگزیدگان اولین دوره المپیاد فیلم‌سازی نوجوانان حاضر بوده و در مورد تجربیات خود در چهار سال اخیر صحبت کردند و در پایان، گروه‌بندی المپیاد مشخص شده و هرکدام از هنرجویان، منتور و مربی خود را شناختند.

چهارمین المپیاد فیلم‌سازی نوجوانان ایران، با همکاری شهرداری اصفهان، بنیاد سینمایی فارابی و انجمن سینمای جوان از روز ۲۷ یا ۳۰ مهر سال ۱۳۹۹ به صورت مجازی و به عنوان یکی از برنامه‌های جنبی سی و سومین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان، برگزار می‌شود. وحید گلستان، بیژن میرباقری، سیروس حسن‌پور، مهین جواهریان، سیدجواد هاشمی، غلامرضا رمضانی، ابوالفضل جلیلی و حامد جعفری به عنوان منتورهای اصلی و عادل تبریزی، فریبرز آهنین، نواب محمودی، حافظ آهی، مهدی رضایی، شهلا پورآرین، تی‌یام یابنده و میرعباس خسروی‌نژاد نیز، مربیان این رویداد هستند.

کد خبر 450490

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.