آیا در بازی بارسلونا و ختافه یک پنالتی به سود بارسلونا گرفته نشد؟

دیروز آنسو فاتی بر زمین افتاد و نیوم بر سر او فریاد زد. این توصیف ساده ای است از آن چه در بازی بارسلونا ختافه رخ داد، اما آیا واقعاً مدافع ختافه روی فاتی مرتکب خطای پنالتی شد؟

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا و به نقل از آ اس، در تمامی رقابت‌های فوتبالی در سراسر دنیا تلاش برای فریب دادن داور وجود دارد. بارها و بارها حتی بازیکنان مطرح دنیا سعی کرده‌اند با زمین زدن خود یا حرکات نمایشی داوران مسابقه را فریب دهند و این مسئله اتفاقاً در برخی از مواقع به نتیجه می‌رسد.

شب گذشته در چهارچوب رقابت‌های لالیگا اسپانیا دو تیم بارسلونا و ختافه به مصاف یکدیگر رفتند که این بازی با پیروزی یک بر صفر ختافه به پایان رسید. یاران آبی اناری‌ها که فشار زیادی در دقایق بازی احساس می‌کردند در تلاش بودند تا از اولین شکست خود در این فصل جلوگیری کنند. در دقیقه ۶۰ بازی یک اتفاق بحث برانگیز پیش آمد که هواداران بارسلونا اعتقاد داشتند باید به سود این تیم یک پنالتی اعلام می‌شد.

تیم ختافه از روی نقطه پنالتی به گل دست یافت و بارسایی ها نیز تحرکات زیادی در زمین حریف خود داشتند. در نهایت یک موقعیت بسیار بحث برانگیز پیش آمد که در آن نیوم، مدافع ختافه درصدد حفظ توپ با ستون کردن بدن خود بود که در همین حال آرنج او به صورت آنسو فاتی برخورد کرد و این بازیکن نقش بر زمین شد.

داور اعتقادی به پنالتی نداشت و برای همین از این صحنه گذشت. اما در لحظاتی که درگیری جزئی میان بازیکنان پیش آمد، نیوم دفاع ختافه خطاب به آنسو فاتی گفت: تنها ۱۸ سال داری و این‌طوری خودت را بر می‌زنی؟ فقط هجده سال؟!

واکنش بازیکن ختافه توجه رسانه‌ها را به خود جلب کرد و این در حالی است که کارشناس داوری آ اس اعتقاد دارد این صحنه خطای پنالتی بوده است: نیوم بدون دلیل با آرنج خود به صورت فاتی ضربه زد و به اعتقاد من در این صحنه باید پنالتی اعلام می‌شد. تصمیم داور یکی از تصمیم‌های جنجالی اش در این دیدار بود.

کد خبر 450469

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.