به گزارش ایمنا، سعید قیصر در این باره گفت: بعضاً در جایگاههای CNG شاهد انفجار خودروهای دوگانه سوز هستیم این موضوع به دلیل این است که برای این خودروها گواهی سلامت صادر نمیشود تا بتوانند در مراکز معاینه فنی پذیرش شوند و تستهای لازم از آنها انجام شود، لذا مسئولیت این حوادث به دلیل عدم صدور گواهی سلامت برعهده وزارت صنعت، معدن و تجارت است.
وی افزود: وزارت صمت باید پاسخگو باشد که چرا لیست ۹۸۰ هزار خودرویی که به صورت کارگاهی دوگانه سوز شدند را برای تبدیل وضعیت در اختیار پلیس قرار نمیدهد. این وزارتخانه اعتقاد دارد که این خودروها هم باید گواهی سلامت دریافت کنند درحالی که از نظر سامانه یکپارچه معاینه فنی و شرکت پخش فرآوردههای نفتی چنین نیست و این خودروها که توسط کارگاههای مجاز دوگانه سوز شده اند و یک دوره هم به مراکز معاینه فنی مراجعه کرده اند نیازی به دریافت گواهی سلامت ندارند.
وی ادامه داد: وزارت صمت به دنبال تحمیل هزینه به مالکین خودروها برای اخذ گواهی سلامت است؛ هزینه قابل توجهی که درپی اخذ این گواهی به مالکین خودروهای دوگانه سوز تحمیل میشود به این ترتیب هر حادثه و انفجار خودروها در جایگاههای CNG به دلیل تعلل وزارت صمت در صدور گواهی سلامت خودروهای دوگانه سوزی است که در کارگاههای مجاز دوگانه شده اند.
منبع: ایسنا
نظر شما