۲۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۹
فلیک قطعه گمشده‌ ژرمن‌ها

بعضی از آلمان ها اعتقاد دارند که دوران حضور لوو بر روی نیمکت مانشافت تمام شده و این تیم باید درست شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، تیم ملی فوتبال آلمان پس از قهرمانی در جام جهانی ۲۰۱۴ مقابل آرژانتین لئو مسی در برزیل، چند وقتی است که با افت عجیبی روبرو شده است. آن از نمایش خفت بار در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه که باعث شد در مرحله گروهی حذف شوند و نمایش عجیب و غریب در بازی‌های دوستانه که روند نتیجه گیری مانشافت را نشان می‌دهد که چقدر بد است. اما نکته اینجاست که همه، یواخیم لوو سرمربی ژرمن‌ها را مقصر می‌دانند. اعتقاد دارند او یابد اخراج شود چون دیگر کارایی لازم را ندارد، اما اگر از اول مسبب تمام اتفاقات را شخص اشتباه دانسته باشیم چه؟

در فیلم "گناهکار" آسگر هلم یک مأمور پلیس است که در بخش فوریت‌های پلیس دانمارک وظیفه‌ پاسخگویی به تماس‌های اضطراری را برعهده دارد. در یک روز کسل کننده آسگر با تماسی عجیب مواجه می‌شود زنی از پشت تلفن درحالیکه وانمود می‌کند دارد با دخترش صحبت می‌کند به آسگر می‌فهماند که ربوده شده و نمی‌تواند راحت صحبت کند.

تمام شواهد به مأمور پلیس اینطور القا می‌کند که شوهر زن که تازه از زندان آزاد شده بعد از کشتن فرزندش او را ربوده و حالا می‌خواهد به محلی نامعلوم ببرد، اما در پایان فیلم با یک دگرگونی باورنکردنی مشخص می‌شود که زن از مشکل روانی رنج می‌برده است. خود او بوده که فرزندش را به قتل رسانده و مرد هم سعی داشته بدون اینکه فرزند دیگرش متوجه شود او را به بیمارستان روانی ببرد. در یک چرخش ۱۸۰ درجه‌ای همه چیز عوض می‌شود.

در سال ۲۰۰۶ هم وقتی که کلینزمن از تیم ملی آلمان کنار رفت، یواخیم لوو با رؤیای بردن جام بر روی آن نیمکت نشست. لوو دو سال بعد آلمان را به نایب قهرمانی اروپا رساند و در سال ۲۰۱۰ باز هم مقام سومی آلمان در جام جهانی را تکرار کرد. سال ۲۰۱۴ اما بالاخره مربی آلمانی رؤیای دیرینه‌ی آلمان‌ها را محقق ساخت و پس از ۲۴ سال دوباره آنها را قهرمان دنیا کرد. یواخیم لوو به قهرمان ملی ژرمن‌ها تبدیل شد و همه او را مسبب روزهای خوششان می‌دانستند.

وضعیت امروز آلمان اما باعث شده که برخی‌ها به توانایی‌های لوو شک کنند. آنها در جام جهانی قبل هم به شکل مفتضحانه‌ای در دور گروهی حذف شدند و باعث یک آبروریزی ملی شدند. شاید ما هم مثل مأمور دانمارکی دچار اشتباه تشخیص فرد واقعی شده باشیم. تفاوت آلمان بعد از جام جهانی و قبل آن فقط در یک اسم خلاصه می‌شود. "هانس دیتر فلیک".

مردی که از سال ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۴ دستیار یواخیم لوو بود و بعد از قهرمانی آلمان در برزیل از تیم ملی کشورش جدا شد. مردی که سال‌ها در سایه بود اما موفقیت‌هایش با بایرن باعث شد تا شاگردان سابقش نظیر مرته‌ساکر و فردریش از نقش مهم او در تیم ملی بگویند و بر توانایی‌هایش صحه بگذارند.

اینکه بخواهیم تمام موفقیت‌های تیم ملی آلمان را به یکباره از یواخیم لو به هانسی فلیک ارجاع بدهیم اصلاً کار درستی نیست، اما با دستاوردهایی که فلیک کسب کرده می‌شود گفت قطعه‌ گمشده‌ پازل آلمان یواخیم لوو نه در زمین بلکه از روی نیمکتش جدا شده است. مردی که شاید یک روزی به عنوان نفر اول به کشورش برگردد.

کد خبر 450222

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.