بازار ماهی انزلی آغاز به کار کرد

رییس اتحادیه صنف ماهی فروشان بندر انزلی گفت: بازار اختصاصی ماهی فروشان انزلی زیر نظر اتحادیه در ۱۵۰ غرفه و حجره با اعتبار بالغ بر ۳۳ میلیارد تومان در منطقه پیل علی باغ این شهر احداث شده است.

به گزارش ایمنا، محسن راوش با بیان اینکه مراحل احداث این بازار از سال ۱۳۹۶ با سه هزار و ۸۰۰ مترمربع زیربنا آغاز شد، تصریح کرد: برای خرید زمین این بازار ۱۱ میلیارد تومان، برای ساخت بنا ۲۲ میلیارد تومان و شش میلیارد تومان نیز برای اخذ پروانه از شهرداری هزینه شده است.

وی خاطر نشان کرد: شهرداری بندر انزلی نیز زمینی به مساحت هفت هزار مترمربع جهت استفاده برای پارکینگ عمومی در اختیار این بازار قرار داده است.

راوش متراژ غرفه‌ها را ۱۵ متر و حجره‌ها را ۴۰ متر اعلام کرد و افزود: قیمت تمام شده هر غرفه ۴۵ میلیون تومان و هر حجره ۲۸۳ میلیون تومان می‌باشد.
به گفته وی، با راه اندازی کامل و فعالیت همه غرفه‌های بازار ماهی فروشان انزلی برای ۳۰۰ نفر بصورت مستقیم و سه هزار نفر غیر مستقیم شغل ایجاد شغل می‌شود.

وی با بیان اینکه این بازار دارای تصفیه خانه مورد تأیید شبکه دامپزشکی، بهداشت، شیلات و محیط زیست می‌باشد، خاطر نشان کرد: برای نصب این تصفیه خانه دو میلیارد تومان هزینه شده است.

وی تاکید کرد: ماهی فروشانی که به دلیل تمکن مالی از این پروژه جا مانده اند با کمک مسئولان غرفه‌هایی را در این بازار رهن و اجاره کرده اند و به فعالیت مشغولند.

وی در ادامه به بدهی ۸ میلیارد تومانی بازار ماهی فروشان انزلی اشاره کرد و گفت: مشکلات اقتصادی جامعه، همه گیری ویروس کرونا و قرنطینه‌های خانگی کسب و کار صنف ماهی فروشان را دستخوش مشکلات کرده و موجب شده بازپرداخت وام این مکان به تعویق افتد و بازار در معرض خطر رهن قرار گیرد.

وی از مسئولان مربوطه خواست: در صورت امکان این اتحادیه را در پرداخت بدهی‌های بانکی یاری کنند.

شهرستان بندرانزلی در ۴۰ کیلومتری غرب مرکز گیلان واقع شده و دارای ۱۱ پره صیادی است.

منبع: ایرنا

کد خبر 450158

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.