چرا عربستان مخالف سعد حریری است؟

یک کارشناس مسائل لبنان گفت: حریری برای کاهش تنش‌ها در لبنان باید با جریان‌های اکثریت در پارلمان گفت و گو کند. قطعاً همکاری سعد حریری با برخی جریان‌های سیاسی اکثریت در لبنان، خوشایند عربستان نیست.

سید صباح زنگنه در گفت و گو با خبرنگار ایمنا در مورد دلایل مخالفت عربستان با نخست وزیری سعد حریری در لبنان اظهار کرد: سعد حریری در گذشته ارتباطات گسترده‌ای با عربستان داشت و مدت زیادی تحت تأثیر تشویق دولت سعودی، بررسی پرونده قتل پدرش را دوباره به جریان انداخت و حزب الله لبنان را متهم تلقی کرد، اما در روزهای آخر دادگاه، افراد منتسب به حزب الله لبنان تبرئه شدند که این موضوع برای حریری و عربستان شکست محسوب می‌شود.

وی افزود: سعد حریری به دنبال ایجاد تنش و درگیری در لبنان نیست و افزایش تنش می‌تواند منجر به کاهش اعتبار مردمی وی شود؛ بنابراین ناگریز است در انتخاب کابینه با گروها و جریان‌های مقابل مانند حزب الله لبنان، جنبش امل و ائتلاف ۸ مارس همکاری داشته باشد.

این کارشناس مسائل لبنان ادامه داد: حریری برای کاهش تنش‌ها در لبنان باید با جریان‌های اکثریت در پارلمان گفت و گو کند. قطعاً همکاری سعد حریری با برخی جریان‌های سیاسی اکثریت در لبنان، خوشایند عربستان نیست.

زنگنه خاطرنشان کرد: عربستان سعودی در مورد لبنان به تصمیم مشخصی دست پیدا نکرده و اجازه نمی‌دهد احزاب و جریان‌های سیاسی این کشور بر اساس معیارهای دموکراسی، دولت متناسب را تشکیل دهند.

کد خبر 450032

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.