تخصیص ۱۰ میلیارد تومان برای احداث آرام‌راه امام سمنان

نایب رئیس شورای شهر سمنان گفت: با تخصیص اعتبار، آرام راه خیابان امام تا دهه فجر سال جاری یا در اوایل سال ۱۴۰۰ بهره برداری می‌شود.

عباس آل‌بویه در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: امروزه در دنیا و شهرهای بزرگ ایران، مکان‌های تاریخی و قدیمی که دارای ارزش ویژه و از آثار ماندگار گذشته است، مورد توجه قرار گرفته و از مسیر خودرو محور به پیاده رو و انسان محور تبدیل شده است.

وی ادامه داد: در شهر سمنان خیابان امام به دلیل اینکه یکی از قدیمی‌ترین خیابان‌های شهر و دارای خاطرات ماندگار است و در اطراف خود اماکن تاریخی همچون مسجد امام، مسجد جامع، بازار، امامزاده یحیی(ع) و موزه دارد تبدیل به گذر فرهنگی می‌شود تا شهروندان بتوانند در کنار خرید کردن  از محیطی امن و آرام و مکانی تفریحی و گردشی نهایت بهره را ببرند.

وی افزود: اجرای این پروژه توسط شهروندان و کسبه مورد استقبال قرار گرفت و شهرداری سمنان نیز در کنار فعالیت اقتصادی در این مکان به فعالیت‌های فرهنگی، هنری و اجتماعی می‌پردازد تا برای شهروندان زمینه‌ای ایجاد شود که در کمال آرامش، تفریح و گردش و خرید کنند و کسبه نیز درآمد خوبی کسب کنند.

نایب رئیس شورای شهر سمنان، تصریح کرد: با تخصیص اعتبار، این آرام راه تا دهه فجر سال جاری یا در اوایل سال ۱۴۰۰ تکمیل و بهره برداری می‌شود.

آل بویه خاطرنشان کرد: بدنه سازی این پروژه هم اکنون تا میدان شریعتی انجام شده و بودجه نیز برای تکمیل آن در نظر گرفته شده است. ۱۰۰ میلیارد ریال برای این پروژه از قبیل فاضلاب کشی، انشعابات، زیرساخت و سنگفرش خیابان و پیاده‌روها، اجرای سنگفرش، مبلمان، نور برآورد شده است و هدف و اولویت اصلی شورا و شهرداری سمنان اتمام این پروژه است تا لبخند رضایت بر چهره شهروندان شهر اخلاق گنجانده شود.

وی اظهار کرد: دو مسیر جدید جایگزین مسیر کنونی تردد خودروها خواهد شد که یک پارکینگ و مسیر از خیابان کهنه دژ به سمت خیابان شهدا در نظر گرفته شده و دیگری نیز در خیابان سعدی جنب مدرسه نبوت است که امیدواریم مسیری برای دسترسی به پارکینگ روبروی مسجد جامع در نظر گرفته شود.

کد خبر 449984

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.