ابتلا به کرونای شدید باعث مصونیت طولانی نسبت به بیماری می‌شود

نتایج بررسی‌های محققان نشان می‌دهد که ابتلا به نوع شدید بیماری کرونا باعث به وجود آمدن مصونیت طولانی مدت نسبت به آن در فرد می‌شود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، از زمان آغاز شیوع ویروس کرونا در سراسر جهان، این سوال ذهن پژوهشگران را درگیر کرده است که بدن انسان تا چه مدت در برابر ویروس کووید -۱۹ آنتی بادی تولید می‌کند. گروهی از محققان به منظور بررسی این موضوع، بیش از ۳۰۰ نمونه خون افراد مبتلا به کرونا را ارزیابی کردند؛ بیشتر این افراد به نوع شدید بیماری کرونا مبتلا بودند و نمونه‌های خون چهار ماه پس از بروز علائم بیماری جمع آوری شده بود.

محققان با اندازه‌گیری نوعی آنتی بادی به نام ایمونوگلوبولین موفق شدند بیماران کرونایی را که به مدت حداقل ۱۴ روز علائم بیماری داشتند، تشخیص دهند. سطح آنتی بادی‌ها در این افراد تا چهار ماه پس از ابتلا به بیماری بالا بود و با گذر زمان کاهش پیدا نکرد. این موضوع بدان معناست که به احتمال بسیار زیاد افراد در این دوره زمانی در برابر بیماری ایمن بودند. محققان با انجام این بررسی‌های جدید به این نتیجه رسیدند که پاسخ‌های کلیدی آنتی بادی نسبت به ویروس کووید -۱۹ ماندگار است.

علاوه بر این پژوهشگران دریافتند بیماران مبتلا به کووید -۱۹ در این مطالعه دارای پاسخ ایمونوگلوبولین A و ایمونوگلوبولین M بودند که سطح آن‌ها طی دو ماه و نیم کاهش پیدا کرده بود. بنابراین در صورتی که فرد بیمار پاسخ lgA و lgM داشته باشد، احتمالاً در طول دو ماه گذشته به ویروس کووید -۱۹ آلوده شده است.

به گفته محققان، آگاهی پیدا کردن در مورد مدت ادامه دار بودن پاسخ ایمنی بدن می‌تواند به افزایش اطلاعات دقیق در مورد شیوع ویروس کووید -۱۹ کمک کند. کسب این گونه اطلاعات پیش از استفاده از آزمایش آنتی بادی، برای ردیابی کانون شیوع کرونا و تشخیص کانون‌های بیماری بسیار ضروری است.

نتایج این مطالعه در مجله Science Immunology منتشر شده است.

کد خبر 449970

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.