زندگینامه وودی آلن منتشر می‌شود

«بی‌خود و بی‌جهت» عنوان کتاب خودزندگی نامه وودی آلن است که توسط پویا بهاری خرم ترجمه و از سوی نشر شورآفرین منتشر می‌شود.

به گزارش ایمنا، نشر شورآفرین پیش از این، کتاب‌های «گفت‌وگو با وودی آلن» و «دفاع از دیوانگی» (مجموعه کامل داستان‌های کوتاه وودی آلن) را با ترجمه آرمان صالحی و مازیار عطاریه منتشر کرده بود.

این کتاب ۴۰۰ صفحه‌ای به بخش‌های نادیده زندگی وودی آلن می‌پردازد که در ۸۴ سالگی پرحاشیه‌ترین روزهای عمر خود را می‌گذراند. او بارها به بدرفتاری جنسی با دخترخوانده خود دیلان فارو متهم شده و هر بار این اتهام‌ها را رد کرده است، از جمله در همین کتاب او بار دیگر تاکید کرده که هیچ کار ناشایستی در قبال دیلان فارو انجام نداده، و در این باره می‌نویسد: «من هرگز حتی انگشتم را روی دیلان دراز نکردم، من در قبال دیلان هرگز کاری که حتی بد هم تعبیر شود انجام ندادم، این داستان از ابتدا تا انتها ساختگی است.»

وودی آلن در «بی‌خود و بی‌جهت» از کودکی خود تا روزهای حضور در دنیای سینما و تئاتر و تلویزیون و استندآپ کمدی را روایت کرده است. در شرایطی که به دلیل شیوع کرونا در دنیا بسیاری از برنامه‌های فرهنگی و سینمایی لغو شده، انتظار می‌رود انتشار این کتاب فیلمساز برنده اسکار، تکانی به بازارهای کتاب جهان بدهد.

منبع: ایبنا

کد خبر 449939

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.