وداع آلمانی‌ها با فرودگاه برلین تگل

تا اواخر ماه اکتبر، سفرهای هوایی فرودگاه برلین تگل برای همیشه جای خود را به هواپیماهای فرودگاه جدید برلین براندنبورگ خواهد داد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، فرودگاه برلین براندنبورگ یک فرودگاه همگانی است که یک باند فرود آسفالت دارد و طول باند آن ۳۶۰۰ متر است. این فرودگاه در ۲۴ کیلومتری جنوب برلین، در ایالت براندنبورگ کشور آلمان قرار دارد و در ارتفاع ۴۸ متری از سطح دریا واقع شده‌است. پس از حدود ۱۵ سال برنامه ریزی، ساخت و ساز این فرودگاه در سال ۲۰۰۶ آغاز شد. پیش از این قرار بود فرودگاه فوق در سال ۲۰۱۱ فعالیت خود را آغاز کند، اما مشکلات زیادی بر سر راه تکمیل و افتتاحیه آن گرفت و بهره‌برداری از آن را با حدود یک دهه تأخیر مواجه کرد.

تا کنون، مسافرانی که قصد سفر هوایی به برلین را داشتند، در فرودگاه برلین تگل فرود می‌آمدند اما متأسفانه این فرودگاه به اندازه‌ای کوچک بود که ظرفیت پذیرش تمام مسافران به پایتخت آلمان را نداشت. بنابراین، در سال ۲۰۰۶ برنامه‌ریزان برلینی تصمیم گرفتند فرودگاه بزرگ جدیدی احداث کنند که در آن اثری از مشکلات موجود در برلین تگل وجود نداشته باشد.

طی دوران کرونا و کاهش قابل توجه مسافران هوایی به آلمان، فرودگاه برلین تگل به مدت دو ماه تعطیل شد تا از این طریق، هزینه‌های آن محدود شود. این در حالی بود که نگرانی برلینی‌ها و گردشگران خارجی به این شهر روز به روز بیشتر می‌شد که مبادا برلین تگل برای همیشه فعالیت خود را متوقف کند. اما نگرانی‌ها همه به امید تبدیل شد، تگل فعالیت خود را از سر گرفت و تا هشتم نوامبر هواپیماهای خود را بر فراز آسمان‌ها به حرکت درآورد. اما در نهایت، هفته گذشته مقامات محلی برلین از فرا رسیدن زمان بازنشستگی این فرودگاه و آغاز فعالیت فرودگاه برلین براندنبورگ، پس از یک دهه تأخیر در تکمیل و افتتاح، خبر دادند.

کد خبر 449918

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.