بسیج تمامی ظرفیت‌های درمانی سپاه برای درمان بیماران کرونایی

فرمانده کل سپاه گفت: تمامی ظرفیت‌ها و امکانات درمانی سپاه عم از بیمارستان‌های ثابت و سیار، امکانات تولید و توزیع ماسک و بسته‌های بهداشتی و مشارکت در غربالگری و کمک به کادر ایثارگر و فداکار درمانی به میدان می‌آیند.

به گزارش ایمنا به نقل از سپاه نیوز، اولین جلسه گزارش‌گیری اقدامات سپاه پس از دستور اخیر فرماندهی معظم کل قوا به رئیس ستاد کل نیروهای مسلح مبنی بر در اختیار قرار دادن ظرفیت حداکثری مراکز درمانی نیروهای مسلح به بیماران مبتلا به کرونا روز سه‌شنبه از طریق ارتباط زنده ویدئویی سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با فرماندهان نیروها، سازمان بسیج مستضعفین، سپاه‌های استانی و فرمانده دانشگاه علوم پزشکی بقیه‌الله (عج) برگزار شد.

فرمانده کل سپاه در حاشیه برگزاری این جلسه با بیان اینکه پیرو فرمایشات و فرامین پیوسته فرماندهی معظم کل قوا، در روزهای اخیر مأموریت جدید مشارکت حداکثری تمامی ظرفیت‌ها و امکانات نیروهای مسلح از جمله سپاه در بخش خدمات پیشگیری و درمان بیماران کرونایی ابلاغ شد، گفت: این مهم هم در فرمایشات روز گذشته معظم‌له در مراسم دانش‌آموختگی دانشجویان دانشگاه‌های افسری نیروهای مسلح و هم در فرمان جدیدی که به ستاد کل نیروهای مسلح ابلاغ فرمودند؛ وجود داشت.

سلامی افزود: بر اساس این تدبیر و دستور مبارک متعهد هستیم که تمامی ظرفیت‌ها و امکانات درمانی سپاه اعم از بیمارستان‌های ثابت و سیار، امکانات تولید و توزیع ماسک و بسته‌های بهداشتی و مشارکت در غربالگری و کمک بسیج جامعه پزشکی به کادر ایثارگر و فداکار درمانی را به میدان آوریم.

وی با تاکید بر اینکه تلاش می‌کنیم تا تمامی استعدادهای بیمارستانی و سایر ظرفیت‌های بسیج در خدمت تحقق این مهم قرار گیرد، خاطرنشان کرد: در کنار این اقدامات کمک‌های مومنانه و توزیع بسته‌های معیشتی با هدف کاهش مشکلات مردمی که از کرونا و یا غیر کرونا دچار رنج معیشتی هستند، به طور مداوم انجام می‌پذیرد.

فرمانده کل سپاه در ادامه با تاکید بر اینکه فرمان مبارک فرماندهی معظم کل قوا را تبدیل به مأموریت کردیم و با همه وجود آن را به انجام می‌رسانیم، یادآور شد: این اقدام و اراده در سپاه زنده و جاری است و درصدد هستیم تا تمامی این ظرفیت‌ها را در آرایش و با تمهیداتی جدید به شکلی پیوسته بسیج کنیم و در خدمت ستادهای ملی و استانی مبارزه با کرونا در سراسر کشور قرار دهیم.

سلامی با تاکید بر ضرورت اجرای دقیق دستورالعمل‌های بهداشتی توسط همه هموطنان، قطع زنجیره تماس را تنها راه برخورد منطقی و مؤثر در پیشگیری از تداوم شیوع کرونا دانست و گفت: از مردم عزیزمان خواهش می‌کنیم دستورالعمل‌ها و شیوه‌نامه‌های بهداشتی را که از سوی نهادهای مسئول به آنها متذکر می‌شوند، را رعایت کنند تا با حفظ سلامتی خود، خانواده و سایرین، شرایط به شکل عادی برگردد؛ تحقق این مهم جز با پیوند خوردن اراده‌ها و انگیزه‌ها و عزم آحاد مردم و تمامی نهادها و دستگاه‌های مسئول ممکن نیست.

همچنین فرماندهان نیروها، رئیس سازمان بسیج مستضعفین، فرماندهان سپاه‌های استانی و دانشگاه علوم پزشکی بقیه‌الله (عج) در این ارتباط، گزارشی از آخرین اقدامات و عملکرد مجموعه خود در این خصوص را ارائه کردند.

کد خبر 449704

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.