نخستین دستگاه سونوگرافی بومی کشور رونمایی شد

نخستین دستگاه سونوگرافی بومی کشور با حضور جانشین وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در بیمارستان فوق تخصصی شهید چمران رونمایی و بهره‌برداری شد.

به گزارش ایمنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت دفاع، سرتیپ قاسم تقی‌زاده روز سه‌شنبه در مراسم رونمایی از نخستین دستگاه سونوگرافی بومی ساخت متخصصان صنعت دفاعی اظهار کرد: دستگاه سونوگرافی کالر داپلر با قابلیت‌های منحصر به فرد و قابل رقابت با نمونه‌های پیشرفته خارجی و سایر سونوگرافی‌های پیشرفته رنگی پرتابل از مزایای مختلفی برخوردار است.

وی نرم‌افزار پیشرفته و به روز با منوهای اندازه‌گیری و تخمین سن بارداری، به‌کارگیری تکنولوژی پیشرفته تصویربرداری و پردازش تصویر، نرم‌افزار مدیریت و ارسال اطلاعات از راه دور، سیستم کالر داپلر و پاور داپلر، صفحه نمایش ۱۵ اینچ LED با رزولوشن بالا، رنج فرکانسی از ۲.۵ تا ۱۴ مگاهرتز، وزن سبک و وضوح تصویر بالا را از ویژگی‌های این دستگاه بومی پیشرفته ساخت صنعت دفاعی کشور برشمرد.

جانشین وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح خاطرنشان کرد: این محصول به صورت سیار و ثابت قابل بهره‌برداری است که قابلیت سیار آن می‌تواند در میدان‌های رزم، بیمارستان‌های صحرایی و در مواقع بحرانی و ضروری مورد استفاده قرار گیرد.

کد خبر 449645

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.