شهرستان فریدن ۱۷ هزار و ۳۲۵ مشترک آب دارد

رئیس امور آب شهرستان فریدن گفت: منابع تأمین آب آشامیدنی ۱۷ هزار و ۳۲۵ مشترک شهری و روستایی فریدن از ۴۰ حلقه چاه و یک چشمه تأمین می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مسعود مقدسی در جمع خبرنگاران با اشاره به پروژه‌های شاخص اجرا شده در شهر داران در دو سال گذشته، اظهار کرد: شبکه فاضلاب محله " آش‌جرد" به طول سه کیلومتر و بخشی از شهر داران به طول شش کیلومتر با اعتبار شش میلیارد تومان از محل اعتبارات استانی اجرا شد.

وی با بیان اینکه مدول دو و سه تصفیه‌خانه شهر داران سال ۹۴ با ساخت دو استخر هواده ایجاد شد، گفت: امسال ساخت چهار استخر ته‌نشینی ثانویه، ساخت و تکمیل تأسیسات هواده با چهار میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان از محل اعتبارات جاری به اتمام رسید.

رئیس امور آبفای فریدن، اضافه کرد: آبرسانی به تصفیه‌خانه با آزادسازی یک هزار و ۲۰۰ متر با لوله پلی‌اتیلن ۹۰ و همچنین بازسازی هواده تصفیه‌خانه (چهار دستگاه) با اعتبار ۱۰۰ میلیون تومان، پیگیری و خرید تجهیزات برق جهت مدول دوم و سوم تصفیه‌خانه فاضلاب با اعتبار ۲۱۵ میلیون تومان از محل اعتبارات جاری انجام شده است.

مقدسی با بیان اینکه مخزن دو هزار مترمکعبی شهر داران با اعتبار ۱۵۰ میلیون تومانی از محل اعتبارات استانی بازسازی و آب‌بندی شد، عنوان کرد: اجرای عملیات پیمایش شهرهای داران و دامنه همراه با کاهش هدر رفت آب به زودی تکمیل می‌شود.

وی با اشاره به اجرای پروژه‌های آبرسانی در شهر دامنه، گفت: پروژه خط انتقال دو هزار و ۸۵۰ متری به همراه حفر و تجهیز چاه به عمق ۱۷۰ متر و تکمیل پروژه ساخت مخزن یک هزار مترمکعبی با اعتبار ۷۰۰ میلیون تومان اجرا شد.

رئیس امور آبفای فریدن، افزود: پیگیری و انعقاد قرارداد مطالعات مرحله اول و دوم شبکه جمع‌آوری و تصفیه فاضلاب شهر دامنه با اعتبار ۸۵ میلیون تومان انجام شد.

مقدسی با اشاره به اجرای شبکه آبرسانی در روستاهای فریدن، گفت: پروژه حصارکشی و محوطه سازی ایستگاه پمپاژ و مخزن نهر خلج و آزادسازی زمین حصارکشی مخزن به طول ۱۴۲ متر همراه با آزاد سازی زمین به متراژ ۸۰۰ متر مربع با اعتباری بالغ بر ۱۲۱ میلیون تومان انجام شد.

وی تصریح کرد: ایجاد مجتمع ۲۸ روستای شهرستان فریدن، تأمین آب از چشمه لنگان و افزایش بار سطحی ورودی تصفیه‌خانه و طراحی مدول‌های جدید و پیشرفته و اجرای شبکه فاضلاب در تمام شهرستان از اهداف بلندمدت امور آبفای فریدن است، همچنین آب آشامیدنی ۱۷ هزار و ۳۲۵ مشترک روستایی و شهری فریدن از ۴۰ حلقه چاه و یک چشمه تأمین می‌شود.

کد خبر 449567

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.