ساهاکیان: آذربایجان آتش بس در قره باغ را نقض کرد

یک کارشناس روابط بین‌الملل گفت: آتش بس به منظور شروع مذاکرات و تبادل اسرا بین جمهوری آذربایجان و ارمنستان با میانجی‌گری روسیه آغاز شد، اما جمهوری آذربایجان در ساعت اولیه آن را نقض کرد و مجدداً منطقه قره باغ را مورد هدف قرار داد.

پاتریک ساهاکیان در گفت و گو با خبرنگار ایمنا در مورد ایجاد آتش بس میان جمهوری آذربایجان و ارمنستان اظهار کرد: با حمله جمهوری آذربایجان به خاک قره باغ، امنیت منطقه خدشه دار شد؛ زیرا این ناامنی باعث حضور و دخالت نیروهای فرامنطقه‌ای در جنگ قره باغ می‌شود. اکنون گروهک‌های تروریستی تکفیری با حمایت ترکیه و جمهوری آذربایجان در این جنگ وارد شده‌اند و ابعاد آن را فراتر از درگیری‌ها بین جمهوری آذربایجان و ارمنستان خواهند برد.

وی افزود: حضور نیروهای فرامنطقه‌ای در درگیری‌های قره باغ، باعث نگرانی کشورهای همسایه شده و تهدید بزرگی برای امنیت ملی این کشورها تلقی می‌شود؛ به همین دلیل کشورهایی مانند ایران و روسیه درصدد میانجی‌گری میان ارمنستان و جمهوری آذربایجان هستند.

این کارشناس روابط بین‌الملل تاکید کرد: محمدجواد ظریف، رئیس دستگاه دیپلماسی ایران از ابتدای شروع درگیری‌ها، دو طرف را دعوت به آرامش کرد و درصدد برقراری صلح بود. سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه نیز دنبال برقراری آتش بس در منطقه قره باغ بود.

وی ادامه داد: آتش بس به منظور شروع مذاکرات و تبادل اسرا بین جمهوری آذربایجان و ارمنستان با میانجی‌گری روسیه آغاز شد، اما جمهوری آذربایجان در ساعت اولیه آن را نقض کرد و مجدداً منطقه قره باغ را مورد هدف قرار داد.

کد خبر 449406

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.