احداث بیش از ۸۰۰ هکتار فضای سبز در کرج طی سه سال گذشته

شهردار کرج از احداث بیش از ۸۰۰ هکتار فضای سبز در کرج طی سه سال گذشته خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علی اصغر کمالی زاده در آئین افتتاح گذر سبز باغستان کرج که عصر شنبه برگزار شد، ضمن تسلیت دهه سوم ماه سفر و درگذشت جانگداز استاد شجریان، اظهار کرد: یکی از رویکردهای اصلی شورای اسلامی شهر کرج در دوره پنجم پیاده محوری، دوچرخه سواری و جلوگیری از خودرو محوری است.

وی افزود: کرج شهری است که سال‌های سال صنعت‌های بالادست خودرو محوری را اجبار می‌کرد؛ لذا تفکر و اجرای پیاده محوری و دوچرخه سواری یک مقدار سخت بود که سعی کردیم آن را اجرایی کنیم و چند پروژه را در این خصوص به بهره برداری برسانیم.

شهردار کرج با اشاره به اینکه حداقل ۲ پروژه پیاده روی و دوچرخه سواری را تا پایان این دوره از شورای اسلامی شهر فردیس به بهره برداری می‌رسانیم، گفت: این موضوع به معنای ترغیب و تشویق مردم به استفاده از پیاده راه‌ها است.

کمالی زاده با اشاره به وجود مشکلاتی همچون نبود روشنایی در محدوده تفرجگاهی باغستان کرج، این فضا را به فضای بی دفاع شهری تبدیل کرده بود، تصریح کرد: با تلاش همکارانم در سازمان پارک‌ها توانستیم روشنایی مناسبی در این محدوده داشته باشیم.

وی در بخش دیگری با اشاره به احداث ۴۰۰ هکتار فضای سبز در محدوده تفرجگاهی باغستان کرج در دور پنجم شورای شهر، اظهار کرد: بیش از ۴۰۰ هکتار دیگر نیز در فضاهای دیگری همچون رادیو بعثت، چایخانه و سایز نقاط فضای سبز احداث شده است.

شهردار کرج با اشاره به اینکه در برخی شهرها سرانه‌های فضای سبز بدون هیچ توسعه‌ای افزایش داشته است، خاطرنشان کرد: این مهم به دلیل مهاجرت از آن شهرها و کاهش جمعیت آنهاست.

کمالی زاده با اشاره به اینکه کرج دو برابر میانگین رشد جمعیت کشور، رشد جمعیت دارد، تصریح کرد: خوشبختانه توانسته‌ایم در سه سال گذشته با حمایت اعضای شورای شهر سالانه یک متر به سرانه فضای سبز بی افزاییم.

به گفته وی، کرج شهری است که اگر تنها فضای سبز را حفظ می‌کردیم و احداث فضای سبز جدید نداشتیم اکنون شاهد کاهش سرانه فضای سبز بودیم. شهرداری کرج تا مرز شهرستان ساوجبلاغ نسبت به کاشت درخت اقدام کرده است.

شهردار کرج با اشاره به اینکه امروز شانزدهمین هفته جهادی را می‌گذرانیم، گفت: امید داریم در هفته‌های آتی شاهد اتفاقات نو دیگری باشیم.

کد خبر 449118

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.