متخصص نبودن دلیل افزایش نرخ بیکاری است/ ایده‌هایتان را در پروژه‌های نیمه‌تمام بکار گیرید

رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: مهم ترین قدم برای استخدام در یک شرکت صنعتی یا دانش بنیان تثبیت و محکم کاری جایگاه نیروی ماهر به واسطه فعالیت‌های مفید خود است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، کوروش خسروی در رویداد انتقال تجربه که در قالب "طرح جامع از مهارت تا اشتغال" و به‌صورت وبینار شب گذشته (جمعه) برگزار شد، اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین بخش‌ها در فضای کاری و ورود به بازار کار، زمانی است که جوانان در تلاطم چگونگی میخ کوبی یا همان سفت کاری جایگاهشان در موقعیت کاری قرار می‌گیرند.

وی با بیان اینکه روش‌های"میخ کوبی" برای تثبیت جایگاه شغلی بسیار مهم است تصریح کرد: هنگامی که پویش پیشتازی شروع بکار کرد، روش کار اینگونه بود که افراد دارای صلاحیت و تجارب شغلی به واسطه این پویش بتوانند وارد شرکت‌های بزرگ شوند و از آن پس با بهره‌گیری از توان خود صاحب جایگاه شغلی مناسبی در شرکت‌ها و کارخانه‌ها بشوند.

رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان افزود: در این پویش و این نوع سبک برای پیدا کردن شغل مناسب و انتخاب آن، برخی افراد به واسطه به توان، هوش، صبر و پشتکار خود موفق به کسب یک شغل مناسب در یک مکان و جایگاه مالی خوب می‌شوند و برخی دیگر متناسب با شرایط خود در این عرصه شکست خورده و نمی‌توانند از این فرصت به خوبی استفاده کنند.

خسروی افزود: در حال حاضر همه شرکت‌های صنعتی و تجاری و کارخانه‌ها با ظرفیت بالایی نیاز به نیروی کار جوان و متخصص دارند.

وی از عمده دلایل وجود آمار بالای بیکاری در جامعه را متخصص نبودن افراد دانست و گفت: شرکت‌های دانش بنیان و شرکت‌های دیگر ظرفیت استخدام نیرو و همچنین پروژه‌های نیمه تمام بسیاری دارند که اگر نیروی جوان با پشتکار و تخصص خود بتواند در آن شرکت‌ها خروجی خوبی را ارائه دهد حتماً برای استخدام انتخاب شده و به مرحله پیشرفت در شغل خواهد رسید.

رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان افزود: بهترین روش برای اینکه جوانان و نیروهای کار متخصص بتوانند جایگاه خود را در شرکت‌های دانش بنیان مستحکم‌تر کنند این است که ایده‌های کارآمدشان در تکمیل پروژه‌های نصفه نیمه بکار گرفته شود.

وی با اشاره به محکم کاری افراد برای حفظ جایگاه در مشاغل گفت: برخی افراد حتی در دوران دانشجویی و به طور نیمه وقت سعی دارند تا وارد شرکت‌ها شوند و بتوانند خود را به عنوان یک نیروی مفید و سودمند برای یک جایگاه شغلی نشان دهند و این روش خیلی کاربردی و زود بازده است.

خسروی افزود: نیروهای کاری که به صورت نیمه وقت داوطلب کار در این شرکت‌ها هستند به اندازه همان ساعت‌هایی که فعالیت دارند حقوق و بیمه دریافت می‌کنند و مهم‌تر آنکه در شرکت برای استخدام جایگاه خود را محکم‌تر می‌کنند.

وی با اشاره به موضوعات مالی در دوره کارآموزی گفت: با توجه به وضعیت نابسامان اقتصادی و نوسانات لحظه به لحظه‌ای بازار ارز هرکس تمایل دارد در جایگاه مالی خود پیشرفت کند اما پیشنهاد ما به کارآموزان در دوره‌ای که تنها برای اثبات متخصص بودن خود در شرکت می‌گذرانند این است که حدی را برای کار در شرکت مشخص کنند و تا جای ممکن از مبلغ دریافتی و حقوق اظهار نظر و صحبتی نداشته باشند.

رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان خاطر نشان کرد: از دیگر توصیه‌ها به افراد برای ادامه این روند و تکمیل موقعیت شغلی آن‌ها این است که پس از استخدام و برای افزایش حقوق دریافتی خود به گونه‌ای عمل کنند که کار آن‌ها منوط به پیشرفت و ارتقای جایگاه شرکت شود تا مدیر عامل نیز نیاز به افزایش حقوق برای تشویق نیروی کار خود را احساس کند.

کد خبر 448918

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.