بهرام قاسمی: تحریم ۱۸ بانک ایرانی چیزی نیست جز اقدامی "جنایت کارانه" و "ضد بشری"

سفیر جمهوری اسلامی ایران در فرانسه تاکید کرد : تحریم جدید ۱۸ بانک ایرانی که عمدتاً برای خرید دارو و تجهیزات پزشکی با برخی شرکت‌های خارجی در عرصه جهان و با مجوز خزانه داری آمریکا داد و ستد داشته اند چیزی نیست جز اقدامی "جنایت کارانه" و "ضد بشری".

به گزارش ایمنا، بهرام قاسمی سفیر کشورمان در پاریس در توییتی درباره اقدام خزانه داری آمریکا برای تحریم بانک‌های ایرانی نوشت: «خزانه داری آمریکا با تشدید فشارهای حداکثری و علنی خود بخصوص با آغاز ریاست جمهوری آقای ترامپ و افزایش این سیاست‌های تحریمی از فردای خروج آمریکا از یک معاهده و تفاهم بین‌المللی، اقدامات جنون‌آمیز خود را علیه مردم ایران و با خیالی خام به صور گوناگون افزون ساخته است».

«تحریم جدید ۱۸ بانک ایرانی که عمدتاً برای خرید دارو و تجهیزات پزشکی با برخی شرکت‌های خارجی در عرصه جهان و با مجوز خزانه داری آمریکا داد و ستد داشته‌اند چیزی نیست جز اقدامی "جنایت کارانه" و "ضد بشری" برای مخالفت با دریافت بخشی از دارو و تجهیزات بیمارستانی برای بیماران صعب‌العلاج و خاص».

«جدا از بعد تبلیغاتی، این حرکت چیزی نیست جز نوعی «سادیسم» وگرنه خردمندان در عرصه جهانی می‌دانند که این جنایت علیه زنان و کودکان و مردم یک کشور کهن و بافرهنگ و استوار گرچه موجب آزار و زحمت ایرانیان است اما حیثیت و سیاست خارجی آمریکا در جهان را با یک رسوایی بیشتر مواجه خواهد ساخت».

«سیاستمداران آمریکا باید بدانند جهان بزرگ‌تر از آن است که آنان تصور می‌کنند و ایرانیان سرفراز علیرغم افزایش موانع برای درمان برخی از بیماری‌ها نهایتاً این "سادیسم" آمریکایی و این خودمحوری و خود بزرگ بینی را نیز با هنر و فرهنگ و صبوریِ برگرفته از داشته‌های تاریخی ایرانی خود، درمان خواهند نمود».

کد خبر 448885

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.