شجریان همواره حرف مردم را می‌زد

لوریس چکناواریان گفت: شجریان در آشنایی نسل‌های مختلف مردم ایران با موسیقی سنتی بسیار تأثیرگذار بود. ایشان همواره حرف مردم را می‌زد و با روح و فکر مردم زندگی می‌کرد. شجریان برخی خلأهای زندگی مردم را پر می‌کرد.

لوریس چکناواریان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا پیرامون فعالیت‌های محمدرضا شجریان اظهار کرد: اصولاً هنرمندان بزرگ انتخاب شده خداوند هستند و اینکه هنرمندی به مقام و جایگاه بالا برسد در واقع لطف الهی است. خوشحالم که محمدرضا شجریان مورد لطف خدا قرار گرفت و از جایگاه خود به خوبی استفاده کرد. شجریان مردم را با موسیقی، بیشتر آشنا کرد و با اجرای عالی آهنگ‌های سنتی ایران تبدیل به اسطوره شد.

این آهنگساز و موسیقی‌دان با بیان اینکه "جای استاد شجریان در هنر موسیقی ایران به شدت خالی خواهد بود" گفت: شجریان در آشنایی نسل‌های مختلف ایران با موسیقی سنتی بسیار تأثیرگذار بود. ایشان همواره حرف مردم را می‌زد و با روح و فکر مردم زندگی می‌کرد. شجریان برخی خلأهای زندگی مردم را پر می‌کرد.

وی درباره تأثیرگذاری استاد شجریان در احیای ردیف موسیقی ایرانی، توضیح داد: حضور و اجرای او در موسیقی سنتی بسیار تأثیرگذار بود. محمدرضا شجریان را تقریباً همه صاحب نظران قبول داشتند و احترام بسیاری برای ایشان قائل بودند.

چکناواریان در پایان خطاب به روح محمدرضا شجریان گفت: رفتید، ما شما را دیگر نخواهیم دید، اما ما هم خواهیم آمد و بار دیگر یکدیگر را می‌بینیم.

کد خبر 448855

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.