اربعین امسال، نذر سلامت کنید

رئیس مرکز بهداشت استان اصفهان گفت: افراد نذر اربعین و ماه‌ صفر خود را برای خدمت‌رسانی به بیماران مبتلا به کرونا، پیشگیری از این بیماری و نیازهای حوزه سلامت هزینه کنند.

کمال حیدری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با بیان اینکه امسال با توجه به شرایط ناشی از شیوع بیماری کرونا امکان برگزاری مراسم راهپیمایی اربعین برای خادمان و عاشقان امام حسین (ع) وجود ندارد، اظهار کرد: مردم کشورمان ارادت بسیاری به اهل بیت و سیدالشهدا (ع) دارند، اما با توجه به شرایط پیش آمده ناگزیر به تغییر ساز و کارهای پیشین برای ادا کردن نذرهای خود هستیم.

وی ادامه داد: امروز تبلور ایثار، گذشت و همدلی در خدمت‌رسانی به بیماران مبتلا به کرونا و همچنین کمک به کادر درمانی و بهداشت است، همه مردم باید به طور جهادی در این عرصه قدم بردارند و با کمک‌های خیرخواهانه خود به مدافعان سلامت و بیماران خدمت‌رسانی کنند.

رئیس مرکز بهداشت استان اصفهان با توضیح اینکه شیوع بیماری کرونا و بالا رفتن آمار آن در روزهای اخیر بار سنگینی بر دوش دانشگاه علوم پزشکی اصفهان و کادر درمان و بهداشت تحمیل کرده است، تصریح کرد: به طور میانگین در هر هفته پنج میلیارد تومان هزینه خرید و تأمین وسایل یک بار مصرف محافظتی مانند ماسک، گان، دستکش، شیلد و دیگر ملزومات بیمارستانی می‌شود و حدود ۳۵ هزار تومان هزینه وسایل یک بار مصرف حفاظتی برای هر پرستار در هر نوبت ویزیت بیماران است.

وی خاطرنشان کرد: بودجه موجود پاسخگوی این حجم سنگین از نیازها در بحران کرونا و شرایط حاد این بیماری در شهر نیست و از مردم استان می‌خواهیم تا امسال شور حسینی را با شعور حسینی همراه کرده و مانند زمان دفاع مقدس به جبهه مدافعان سلامت کمک کنند تا این هزینه‌ها تأمین شود.

حیدری با اشاره به اینکه اگر مردم برای مراسم اربعین امسال نذری در نظر دارند بهتر است آن را برای تأمین نیازهای موجود حوزه سلامت صرف کنند، اضافه کرد: افراد می‌توانند به هر روش ممکن مانند کمک نقدی، خرید و تحویل وسایل محافظتی و پیشگیری از شیوع کرونا نذر خود را ادا کنند تا صرف تأمین نیازهای جبهه سلامت شود.

مجمع خیران یهداشت و سلامت آماده جمع آوری نذورات سلامت است

وی با بیان اینکه مجمع خیرین بهداشت و سلامت اصفهان در همه شهرستان‌های استان دارای انجمن است، تاکید کرد: مردم می‌توانند کمک‌های خود را به این انجمن تحویل دهند یا از طریق شماره‌گیری کد #۳۲۲۳*۷۸۰* نذر سلامت خود را پرداخت کنند.

رئیس مرکز بهداشت استان اصفهان با اشاره به فراخوان جذب نیروی داوطلب ستاد جبهه مردمی سلامت و شرایط حاد کرونا در استان، افزود: جاماندگان اربعین حسینی و همه علاقه‌مندان می‌توانند برای خدمت در مراکز ارائه دهنده خدمات به بیماران مبتلا به کرونا و پشتیبانی از مدافعان جبهه سلامت ثبت نام کنند و این خدمات می‌تواند در قالب انتظامات، بیمار بَر، ضدعفونی کردن، بیماریار، روانشناس و مشاوره معنوی باشد، چرا که کارکنان بخش درمان و بهداشت با تلاش‌های فراوان و شبانه روزی در چند ماه گذشته دچار خستگی شدید شدند و نیاز به چنین پشتیبانی و حمایتی دارند.

وی اظهار کرد: مجمع خیرین بهداشت و سلامت امام هادی (ع) استان اصفهان در سال ۱۳۸۶ تشکیل و در یک دهه گذشته مبلغ ۱۶۳ میلیارد تومان توسط خیران استان در حوزه سلامت هزینه و ۲۸۸ هزار متر مربع عرصه و عیان (زمین، احداث و بازسازی) در این مدت لحاظ شده است.

کد خبر 448661

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.