مراسم اربعین حسینی در میدان امام علی(ع) اصفهان برگزار نمی‌شود

شورای هیات‌های مذهبی استان اصفهان اعلام کرد: این شورا مراسم اربعین حسینی را در میدان امام علی(ع) اصفهان برگزار نمی‌کند و مراسم عزاداری در مکان‌های پُرجمعیت و بصورت متمرکز توسط هیات‌های مذهبی برگزار نخواهد شد.

به گزارش ایمنا، این شورا در بیانیه‌ای اعلام کرد: زیارت سیدالشهدا(ع) از نشانه‌های مومن و از آداب مهم و ارزشمند مذهب شیعه است لذا هر سال میلیون‌ها نفر مشتاقانه حرم مطهر امام حسین(ع) را زیارت و در عزای سرور و سالار شهیدان عزاداری می‌کنند.

در این بیانیه تاکید شده است: امسال با توجه به انتشار ویروس کرونا و احتمال گسترش آن از طریق ایجاد تجمعات و همچنین به تبعیت از فرمایشات رهبر معظم انقلاب مبنی بر پیروی از مصوبه‌های ستاد ملی مبارزه با کرونا و قرائت زیارت اربعین از راه دور در منازل به قصد رجاء، این شورا مراسم اربعین را در میدان امام علی(ع) برگزار نمی‌کند و اعلام می‌دارد که مراسم عزاداری در مکان‌های پُرجمعیت و بصورت متمرکز توسط هیات‌های مذهبی برگزار نخواهد شد. 

 شورای هیات‌های مذهبی استان اصفهان در این بیانیه با تشکر از کادر درمان از هیات های مذهبی و بانیان مراسم عزاداری درخواست کرد تا دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت و حتی‌المقدور نذور خود را در قالب کمک‌های مومنانه بین نیازمندان توزیع کنند.

سال‌های گذشته، اجتماع عزاداران حسینی در روز اربعین در میدان امام علی(ع) اصفهان برگزار می‌شد.

منبع: ایرنا

کد خبر 448640

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.