فرانسه: ژنو میزبان مذاکراتی برای حل و فصل تنش‌های قره‌باغ خواهد بود

وزیر امور خارجه فرانسه از برگزاری دو نشست در شهرهای «ژنو» و «مسکو» به منظور پایان درگیری‌های نظامی در منطقه «قره باغ کوهستانی» خبر داده است.

به گزارش ایمنا، «ژان ایو لودریان»، وزیر امور خارجه فرانسه روز چهارشنبه از برگزاری دو نشست به منظور پایان درگیری‌های نظامی در منطقه مورد مناقشه «قره باغ کوهستانی» خبر داد.

به نوشته خبرگزاری رویترز، لودریان که در کمیته امور خارجی پارلمان کشورش صحبت می‌کرد گفت یک مذاکره روز پنجشنبه (۸ اکتبر) در شهر ژنو و مذاکره‌ای دیگر روز دوشنبه (۱۲ اکتبر) در شهر مسکو برگزار خواهد شد تا دو طرف درگیر در این منطقه متقاعد شوند که مذاکره‌ای به منظور آتش‌بس انجام دهند.

وزیر امور خارجه فرانسه همچنین گفت که فرانسه، روسیه و آمریکا این مذاکرات را برگزار خواهند کرد تا مذاکره‌ای به این منظور انجام شود؛ مذاکره‌ای که باید بدون قید و شرطی انجام می‌شد.

وزیر امور خارجه فرانسه پیشتر نیز برای برقراری سریع آتش بس در منطقه قره‌باغ اعلام آمادگی کرده بود. وی با انتشار پیامی در توییتر نوشت: «فرانسه آماده کمک به توقف نبرد در قره باغ کوهستانی وانجام مذاکرات است.»

دور جدید درگیری‌های شدید نظامی در منطقه قره‌باغ کوهستانی از ۱۰ روز پیش (پنجم مهر) میان ارتش جمهوری آذربایجان و ارتش ارمنستان آغاز شده و از دو روز گذشته نیز حملات به داخل شهرها کشیده شده است.

جمهوری‌های آذربایجان و ارمنستان، دو جمهوری استقلال یافته از اتحاد جماهیر شوروی از سال ۱۹۹۲ به دنبال تصرف این منطقه مورد مناقشه و اعلام خودمختاری این منطقه وارد درگیری نظامی شدند.

منبع: فارس

کد خبر 448632

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.