جنبش فتح توافقات خود با رژیم صهیونیستی را لغو می‌کند

دبیر کمیته مرکزی جنبش فتح سه ‌شنبه شب از تصمیم این جنبش برای لغو همه توافق‌ها با رژیم صهیونیستی خبر داد.

به گزارش ایمنا به نقل از المیادین، جبرئیل راجوب، گفت: ما تصمیم گرفته‌ایم که همه توافقات را با اشغال منحل کنیم.

وی افزود: ما به دنبال ایجاد مشارکت ملی فلسطین با جناح‌ها و حماس و تشکیل یک جبهه سیاسی واحد هستیم. جلسه دبیران کل جناح‌ها از نظر محل برگزاری، تصمیم گیری‌ها و به رسمیت شناختن همه سازمان آزادی بخش فلسطین یک دستاورد بود.

دبیر کمیته مرکزی جنبش فتح فاش کرد که گفت و گوی فتح با حماس در کنسولگری فلسطین در استانبول بدون حمایت مالی از طرف هیچ کشور یا حزبی انجام شده است و دو طرف توافق کردند برگزاری انتخابات قانونگذاری مطابق با قانون نسبی و برگزاری جلسه دبیران عمومی جناح‌ها.

راجوب ادامه داد: جناح‌هایی که در دمشق ملاقات کردیم با حماس اجماع مثبت نشان دادند و ما برای ادامه گفت و گو با آنها توافق کردیم. محمود عباس رئیس جمهور فلسطین از مردم فلسطین می‌خواهد در انتخابات شرکت کنند و مشروعیت نظام سیاسی را تجدید کنند.

وی تأکید کرد: ایالات متحده، رژیم صهیونیستی و احزاب منطقه‌ای مصالحه و برگزاری انتخابات فلسطین را رد می‌کنند. دیدار ما با فیصل المقداد معاون وزیر خارجه سوریه بسیار مثبت بود و آنها مصالحه و اتحاد فلسطین را تشویق می‌کنند، و آنها آن را ابزاری برای مبارزه می‌دانند که قادر به مقابله با سیاست‌ها و سواستفاده‌ها و عادی سازی اسرائیل است.

دبیر کمیته مرکزی جنبش فتح افزود: المقداد ما را از موضع قاطع دمشق در حمایت از آرمان فلسطین و تأسیس کشور فلسطین و رد قاطع عادی سازی با اشغال به ما اطمینان داد و تأکید کرد که "ما از حضور در جنگ علیه سوریه خودداری کردیم و ما از راه حل سیاسی و بازگرداندن سرزمین‌ها از تروریسم حمایت می‌کنیم.

راجب اظهار کرد: ما به حماس و جناح‌ها گفتیم که فتح تشکیل دولت ائتلاف ملی را در مرحله فعلی ضروری می‌داند" و خاطرنشان کرد که "ما در حال گسترش مقاومت هستیم و بنابراین ما به یک مشارکت فلسطین و یک رهبری منتخب متحد نیاز داریم.

وی خاطرنشان کرد: یک قانونگذار منتخب می‌تواند در چارچوب افزایش مقاومت به نافرمانی مدنی جامع دست یابد.

دبیر کمیته مرکزی جنبش فتح خاطرنشان کرد: مسئله بیت‌المقدس در انتخابات به عنوان "خط قرمز و در مشارکت و نمایندگی مورد بررسی قرار گیرد و تأکید کرد که "باید اعتماد به نفس بین جناح‌ها به ویژه در برگزاری انتخابات بدون سوال حاکم باشد.

کد خبر 448498

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.