بررسی آخرین وضعیت ورودی‌های شهر بندرعباس

صد و نود و ششمین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر بندرعباس، با دستور کار بحث و بررسی پیرامون ساماندهی، زیباسازی و منظر آرایی ورودی‌های شهر بندرعباس در حالی برگزار شد که مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای هرمزگان و مدیرکل راه و شهرسازی استان با وجود دعوت شدن، در این جلسه حضور نیافتند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، اسلام باوقار، رئیس شورای شهر بندرعباس در این جلسه گفت: تمام مدیران شهرستان مکلف هستند در صورت دعوت خود یا معاونانشان در صحن شورا حضور پیدا کنند.

وی افزود: معضلات و مشکلاتی که در استان به وجود آمده به خاطر بی کفایتی اینگونه مدیران است.

با وقار با بیان اینکه یکی از دغدغه‌های اصلی برای بندرعباس ساماندهی ورودی‌های شهر است، اظهار کرد: وقتی مدعی هستیم پایتخت اقتصادی کشور هستیم اما ورودی‌های شهر نازیبا باشد قطعاً نتیجه بی‌کفایتی است.

وی با تاکید بر اینکه باید بازه زمانی مشخصی برای جمع آوری زباله‌ها در ورودی شهر توسط ادارات مسئول مشخص شود، اضافه کرد: وقتی دستگاه‌های دیگر به وظیفه‌ خود عمل نمی‌کنند وظیفه شورا رسیدگی به آن است.

رئیس شورای شهر بندرعباس گفت: وضع ورودی‌های شهر امروز باید تعیین تکلیف شود و اگر اجرا نشد به تمام دستگاه‌های نظارتی از استاندار تا مرکز نامه خواهم زد.

مجید عسکری زاده، عضو شورای شهر بندرعباس نیز در این جلسه گفت: کمترین رفاه و آسایش را امروز در جای جای شهر بندرعباس می‌بینیم. شهرک پیامبر اعظم بدون متولی رها شده و برای ساماندهی آن بین شهرداری و مسکن و شهرسازی تعاملی نیست.

وی با بیان اینکه پیش بینی شده است سال پربارانی را در پیش داشته باشیم، افزود: امیدواریم هرچه زودتر سرنوشت شهرک پیامبر اعظم تعیین تکلیف شود. مسکن و شهرسازی ظاهراً قصوراتی داشته است و نتوانسته آنها را برطرف کند و لازم است هرچه زودتر این مسئله به سرانجام برسد.

آبتین امیری عضو دیگر شورای شهر با بیان اینکه حضور نیافتن مدیران دستگاه‌های دولتی در جلسات شورا ایجاد مشکل می‌کند، گفت: این را توهین به شورا تلقی می‌کنم. بنده به عنوان عضو شورا به حضور نیافتن هر دو مدیر اعتراض دارم و از ریاست شورا می‌خواهم به استاندار هرمزگان اعلام کند، مدیران حل مشکلات شهری را جدی نمی‌گیرند.

وی تصریح کرد: درخصوص ساماندهی وضعیت شهرک پیامبر اعظم، ناهماهنگی بین شهرداری و مسکن و سازی وجود دارد که سبب شده مردم آسیب ببینند.

عضو دیگر شورای اسلامی شهر بندرعباس در این جلسه گفت: مدیران باید خدمتگزار مردم باشند، با توجه به مشکلات محلات فرسوده انتظار می‌رود مسکن و شهرسازی از حالت واگن به لوکوموتیو تبدیل شود.

حجت الاسلام احمد عامری سیاهویی خاطرنشان کرد: مردم گله دارند و در محلات فرسوده بلاتکلیف هستند و این بلاتکلیفی در این محلات آسیب‌های اجتماعی و امنیتی بسیاری را به وجود آورده است که رفع آن تلاش مدیران راه و شهرسازی را می‌طلبد. همچنین تقاضا دارم ورودی شهر به نام شهید سلیمانی نام‌گذاری شود.

رضا حیدری زاده، عضو دیگر شورای اسلامی شهر بندرعباس در این جلسه گفت: آقای عابدینی و رضایی شأن خود را از شأن نمایندگان مردم بالاتر می‌دانند که در این جلسه حضور پیدا نکردند. ما منتظر حضور این مدیران برای پاسخگویی در صحن شورا هستیم.

نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر بندرعباس اظهار کرد: در ورودی شهر بندرعباس زباله‌ها و نخاله‌های بسیاری وجود دارد. پیمانکاران نخاله‌های خود را در ورودی‌های شهر و شهرک پیامبر اعظم رها می‌کنند. ۹۰ درصد نخاله‌های موجود در مسکن مهر توسط شهرداری منطقه سه جمع شد اما هنوز این مشکلات در ورودی شهر وجود دارد.

شاهرخ امیر توسلی رئیس اداره ابنیه فنی راهداری استان هرمزگان گفت: علت حضور نیافتن مدیرکل راهداری هرمزگان در صحن شورا جلسه با فرماندار میناب بوده است.

توسلی اضافه کرد: برای رسیدگی به وضعیت ورودی‌های شهر سه قرارداد در زمینه‌های لکه گیری و تعمیر آسفالت، ساماندهی و منظرآرایی و دفع آب‌های سطحی منعقد شده و در حال انجام است.

نماینده راهداری هرمزگان با بیان اینکه زباله‌ها در محور بندرعباس _ سیرجان ظرف دو ماه آینده جمع می‌شوند، اظهار کرد: برای ساماندهی ورودی بندرعباس _ میناب مشاور گرفته شده و در حال حاضر طرحی برای اجرا موجود است. رایزنی‌ها با شهرداری در این خصوص در حال انجام است.

همچنین در این جلسه ابراهیم رستم گورانی مدیر شهرسازی و معماری راه و شهرسازی استان هرمزگان، درخصوص وضعیت مسکن مهر گفت: مسائل خدمات زیربنایی مسکن مهر زیاد است اما تا آنجایی که اعتبارات راه و شهرسازی اجازه داده در زمین‌های مختلف خدمات ارائه کردیم.

وی افزود: قطعاً نگرش مدیریت راه و شهرسازی حل مشکلات ایجاد شده با شهرداری است. با تفاهم‌هایی که شده است این مسائل برطرف خواهد شد. راه و شهرسازی مانعی برای واگذاری زمین به دستگاه‌های ذی ربط جهت نماسازی ورودی شهر ندارد و برای مشارکت در این خصوص اعلام آمادگی می‌کند.

وی افزود: برای ساماندهی صنوفی که در ورودی شمالی شهر قرار دارند این امکان را داریم، زمین‌هایی را در اختیار شهرداری برای جابجایی قرار دهیم.

رستم گورانی تصریح کرد: ساماندهی بافت‌های فرسوده به یک عزم عمومی نیاز دارد. نیاز است تمام دستگاه‌ها در این راستا اقدام کنند. ما برای بهسازی یا نوسازی بافت‌های فرسوده باید هزینه‌های زیادی بدهیم. هیچ ارگانی به تنهایی نمی‌تواند به این موضوع رسیدگی کند.

کد خبر 448479

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.