احداث گلخانه ۲۰ هکتاری در گلپایگان

فرماندار گلپایگان از احداث گلخانه ۲۰ هکتاری در گلپایگان خبر داد و گفت: با افزایش کشت محصولات گلخانه‌ای، سطح آن‌ها از شش هکتار به ۲۸ هکتار افزایش یافته است که رشد ۴۰۰ درصد را نشان می‌دهد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حسین یارمحمدیان امروز -چهارشنبه ۱۶ مهرماه- در مراسم بزرگداشت روز ملی روستا و عشایر اظهار کرد: سال ۷۸، انتصاب دهیاران و شهرداران به مردم واگذار شد که نشان دهنده اجرای اصول دموکراسی و مردم سالاری دینی در نظام جمهوری اسلامی ایران است.

وی با بیان اینکه اگر مردم در انتخاب اعضای شورا دقت کنند دهیاران شایسته‌ای نیز انتخاب می‌شوند، خاطرنشان کرد: در سه سال اخیر در تمام روستاهای فاقد دهیاری شهرستان‌ها از محل اعتبارات مالیات بر ارزش افزوده یک پروژه اجرا شد و در ۱۱ روستای فاقد دهیاری، پروژه آسفالت و لکه‌گیری معابر در حال اجراست.

فرماندار گلپایگان با بیان اینکه ماهیت روستا باید حفظ شود، تصریح کرد: اگر فردی از شهر در روستا ساکن شود، منع قانونی ندارد، اما نباید ملکی بخرد و ماهیت روستا را تغییر دهد. در روستاها تولید محصولات کشاورزی و پرورش دام و طیور باید حفظ شود و در کنار تولیدات سنتی دامی، باید به تولید صنعتی دام هم توجه شود؛ زیرا میزان میکروب و باکتری در تولیدات دامی سنتی بسیار بیشتر از تولیدات صنعتی است.

یارمحمدیان با بیان اینکه گلپایگان برند استان از لحاظ یکپارچه‌سازی اراضی کشاورزی در آبیاری مدرن است، گفت: اگر زمین‌های روستا تجمیع شود، بهره‌وری آن افزایش می‌یابد؛ البته نیاز به اصلاح قوانین دارد تا تسهیل شود و در این زمینه افراد باید از نظر فکری ترغیب شوند تا به سمت کشت صنعتی روی آورند.

وی از احداث گلخانه ۲۰ هکتاری در گلپایگان خبر داد و گفت: با افزایش سطح کشت محصولات گلخانه‌ای از شش هکتار به ۲۸ هکتار، شاهد رشد ۴۰۰ درصد آن خواهیم بود.

فرماندار گلپایگان گفت: توربین‌هایی که در سد گلپایگان نصب می‌شود به اندازه میزان مصرف شهرستان تولید برق دارد و این حائز اهمیت است.

کد خبر 448478

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.