طراحی خلاق منطقه مقاوم در برابر سیل

سطح آب دریا در نزدیکی نیویورک در حال بالا آمدن است و اکثر ساختمان‌های این شهر هنوز در مقابل این شرایط مقاوم نیستند. یک شرکت معماری پیشنهادی برای جلوگیری از زیر آب رفتن سازه‌های ساحلی شهر نیویورک ارائه کرده است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، شهر نیویورک در برابر سیل آسیب‌پذیر است و مطابق پیش‌بینی‌ها سطح دریا در نزدیکی شهر نیویورک تا سال ۲۰۵۰ بین ۲۰ تا ۷۰ سانتی متر و تا سال ۲۱۰۰ بین ۱.۲ تا ۱.۹ متر افزایش می‌یابد. با توجه به اینکه بسیاری از سواحل ایالت نیویورک توسعه یافته و پر جمعیت است یافتن راهکار جهت ساخت سازه‌هایی که بتوانند در برابر تغییرات محیطی از جمله سیل مقاومت کنند یک چالش جدی برای مهندسان است. یک شرکت معماری مستقر در نیویورک (DFA) پیشنهادی ارائه داده که ساختمان‌ها بتوانند با افزایش ارتفاع سطح دریا تا ۱.۸ متر همچنان کاربری خود را حفظ کنند.

مجموعه‌ای که آنها طراحی کردند شامل ۱۹ برج آپارتمانی استوانه‌ای شکل است که با نمای مشبک با گیاهان زیادی پوشیده شده است. سازه این برج‌ها فولادی است که از ۲۹ تا ۱۳۸ متر ارتفاع دارند و در ۱۱ گروه سازمان یافته‌اند. این مجموعه در صورت جاری شدن سیل مانند یک جزیره شناور عمل می‌کند. طراحان می‌گویند بعد از سال ۲۰۵۰ همزمان با جاری شدن سیل در خط ساحلی، عرشه ساحلی به یک جزیره شناور تبدیل شده که مسیرهای جدید ساخته شده اکوسیستم این ناحیه را به منطقه منهتن متصل می‌کند. این برج‌ها میزبان ۴۵۰ آپارتمان و همچنین فضاهای تفریحی و تجاری است و واحدهای مسکونی در این ساختمان‌ها به ارتفاع ۱.۶ متر بالاتر از حد انتظار ارتفاع آب در زمان سیل طراحی شده‌اند.

فروشگاه‌ها همچنین از طریق مجموعه‌ای از پیاده‌راه‌ها به یکدیگر متصل می‌شوند. مسیر پایینی می‌تواند تا سال ۲۰۵۰ مورد استفاده قرار گیرد زیرا انتظار می‌رود تا آن زمان به زیر آب برود و پس از آن مسیر جدیدی برای دسترسی به امکانات تأسیس می‌شود. ملاحظات لازم برای اتاقک‌های آسانسور نیز در نظر گرفته شده که آسانسورها پس از جاری شدن سیل همچنان قابل بهره برداری باشند. از دیگر ویژگی این طرح ایجاد محافظ‌هایی در اطراف مجموعه است که هنگام طوفان از آن مراقبت می‌کنند.

موقعیت پیشنهادی این پروژه در اسکله ۴۰ منهتن است که حدود ۲۵۰ متر روی رودخانه هادسون امتداد دارد، منطقه‌ای که در حال حاضر به عنوان زمین فوتبال و پارکینگ ماشین کاربری دارد.

کد خبر 448435

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.