حریم تئاتر شهر مشخص شود

 مدیر کل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از شهردار منطقه ۱۱ خواست، شرایطی را فراهم کند که به اتکاء گزارش‌ها و آسیب‌های فراوانی که در محیط تئاتر شهر به دلیل بزهکاری فراوان وجود دارد، شرایط تعیین حریم برای این مجموعه فراهم شود.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط عمومی مجموعه تئاتر شهر، مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و ابراهیم گله دار زاده رئیس تئاتر شهر با نصرالله آبادیان شهردار منطقه ۱۱ تهران همراه با علی اصغر طاهری شهردار ناحیه یک منطقه ۱۱ در محل مجموعه تئاتر شهر دیدار و از نزدیک در جریان تازه‌ترین مشکلات و آسیب‌های محیط پیرامونی این مجموعه قرار گرفته و درباره تازه‌ترین اقدامات شهرداری منطقه ۱۱ برای بهبود شرایط فعلی سخن گفتند.

قادر آشنا در این دیدار با قدردانی از همکاری‌های شهرداری منطقه ۱۱ تهران گفت: مجموعه تئاتر شهر یک بنای مهم تاریخی و به اعتقاد بسیاری از اهالی تئاتر جهانی است که ما گاهی قدرش را نمی‌دانیم و با آن نامهربانی می‌کنیم. همین نامهربانی هم باعث می‌شود که ما در وجوه جهانی نیز در این زمینه با اتفاقات خوبی همراه نباشیم. پس اگر به فریاد تئاتر شهر نرسیم این مجموعه ارزشمند تبدیل به محلی می‌شود که اصلاً در شأن هنر و تئاتر ایران نیست.

وی گفت: ما از مجموعه شهرداری تهران دو خواهش داریم. اول اینکه شرایطی را فراهم کند که به اتکاء گزارش‌ها و آسیب‌های فراوانی که در محیط تئاتر شهر به دلیل بزهکاری فراوان وجود دارد، شرایط تعیین حریم برای این مجموعه فراهم شد. به هر حال برای این ساختمان دو نگاه در رابطه با تعیین حریم مطرح می‌شود اول اینکه حریمی برای آن وجود نداشته باشد و دوم اینکه مانند این سال‌ها حصاری پیرامون این مجموعه فرهنگی شکل نگرفته باشد. اما باید حواسمان به این نکته باشد که اگر فرهنگ چنین شرایطی وجود نداشته باشد ماجرا به «ضدفرهنگ» تبدیل می‌شود و فضا به سمتی می‌رود که این سال‌ها شاهد آن در محیط تئاتر شهر هستیم.

مدیر کل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به وضعیت بحرانی محیط تئاتر شهر توضیح داد: ما از دوستان شهرداری تهران خواهش می‌کنیم که در ابتدا حریم تئاتر شهر را احیا کنند و پس از آن نسبت به آغاز فاز دوم پروژه پهنه فرهنگ و هنر رودکی از مجموعه تئاتر شهر به جای ادامه پروژه از تالار وحدت همکاری‌های لازم را داشته باشند. من بر این باورم محیط پیرامون تئاتر شهر این قابلیت را دارد که بیشتر و گسترده‌تر از اینها تبدیل به یک پاتوق برای تئاتر خیابانی و اجرای مجالس شبیه خوانی در این منطقه شود.

آشنا در پایان صحبت‌های خود گفت: محیط پیرامونی تئاتر شهر در این سال‌ها اصلاً در شرایط خوبی به سر نمی‌برد. بنابراین لازم است هرچه زودتر نسبت به رفع التهابات و اتفاقات دلخراش فضای بیرونی این مجموعه اقدامات لازم را انجام دهند. من مطمئنم در این زمینه تمامی هنرمندان از همه اقدامات حمایت می‌کنند.

کد خبر 448191

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.