بازسازی اتوبوس های فرسوده بخش خصوصی با استفاده از توان داخلی

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری مشهد از بازسازی اتوبوس های فرسوده بخش خصوصی با استفاده از توان داخلی خبرداد.

به گزارش ایمنا، سعید حسینقلی زاده مقدم در این باره گفت: با حمایت‌های شورای شهر و مدیریت شهری، دو شرکت بخش خصوصی، با هدف حفظ کیفیت و کمیت ناوگان اتوبوسرانی مشهد، این سازمان فرایند بازسازی ناوگان خود را در سه فاز آغاز کرده است.

وی افزود: در سال‌های اخیر تعدادی از این ناوگان به دلیل عمر بالا و فرسودگی قطعات و افزایش هزینه‌های تعمیر و نگهداری از چرخه سرویس دهی خارج و غیر قابل بهره برداری شده بود.

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری مشهد اضافه کرد: بر همین اساس در فاز اول از ۴۰ دستگاه اتوبوس فرسوده شناسایی شده، تعداد ۱۱ دستگاه به طور کامل بازسازی و به چرخه سرویس دهی اضافه شده است و پس از اتمام این مرحله در مرحله دوم بازسازی ۴۰ دستگاه دیگر شروع و تا انتهای سال جاری تکمیل خواهد شد.

وی تصریح کرد: مرحله نهایی این طرح نیز پس از فعال سازی ناوگان متوقف شده برای بازسازی در دستور کار قرار خواهد گرفت.

حسینقلی زاده مقدم افزود: تا کنون ۲۵ دستگاه اتوبوس بازسازی و تعمیر اساسی شده است و تا زمانی که امکان خرید اتوبوس جدید وجود نداشته باشد ادامه خواهد داشت.

وی افزود: پروژه بازسازی، شامل تعویض ورق‌های بیرونی، کف، سقف، تعمیر اساسی موتور، تعمیر گیربکس‌، چرخ‌ها، اکسل، فرمان، رنگ‌آمیزی، صافکاری و نقاشی بوده که تمامی این خدمات توسط شرکت‌های بخش خصوصی در حال انجام است.

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری مشهد افزود: خوشبختانه شرکت‌های تولیدی اقداماتی در خصوص تولید آغاز کرده اند و به محض رفع موانع دریافت نشان استاندارد ملی تولیدکنندگان داخلی، اتوبوس‌هایی گازسوزی که مخازن آن مشکل دارند، نیز به چرخه سرویس دهی بازخواهد گشت.

کد خبر 448109

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.