شکست‌های تاریخی دو دشمن

دو تیم منچستر یونایتد و لیورپول که رابطه شکرابی با هم دارند به شکل عجیبی تحقیر شدند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، هفته چهارم لیگ برتر انگلیس نتایج عجیب و غریبی داشت که برای بینندگان تلویزیونی و هواداران تیم‌ها شوکه کننده بود.

ابتدا منچستر یونایتد در اولترافورد به مصاف تاتنهام آقای خاص رفت. لندنی‌ها در یک بازی پرگل و تعجب برانگیز موفق شدند با نتیجه شش بر یک یونایتد را در هم بکوبند و منچستر را تسخیر کنند.

آنقدر این شکست برای شیاطین سرخ سنگین و غیرقابل تحمل بود که پاتریس اورا مدافع سال‌های دور آنها که مفسر شبکه اسکای اسپورت بود، نای حرف زدن نداشت و فقط در یک جمله گفت: "توصیه من به هواداران یونایتد این است که به جای دیدن چنین بازی‌هایی یک پلی استیشن بخرند و با خرید بازیکنانی مثل سانچو و مسی با چنین یونایتدی بازی کنند. وضعی که تیم الان در واقعیت دارد فاجعه است."

با شکست ۶-۱ برابر تاتنهام، این سومین شکست ۶ گله منچستریونایتد در تاریخ لیگ برتر انگلیس بود. پیش از این هم آن‌ها سابقه‌ شکست ۶-۳ برابر ساوتهمپتون در اکتبر ۱۹۹۶ و شکست ۶-۱ برابر منچسترسیتی در اکتبر ۲۰۱۱ را در کارنامه خود به عنوان شکست‌های سنگین دارند.

البته همه این اتفاقات در حالی است که پیش از مسابقه یکشنبه، خود تاتنهام آخرین تیمی بود که موفق شده بود در نیمه اول یک مسابقه در اولدترافورد چهار گل به یونایتد بزند. در نوامبر ۱۹۵۷ و پیروزی ۴ بر ۳ در یک بازی بزرگ.

همچنین با این پیروزی ۶ بر ۱، ژوزه مورینیو با رکورد بهترین پیروزی یک مربی بر تیم سابق، در تاریخ لیگ برتر برابری کرد. پیش از این برندان راجرز در فوریه ۲۰۱۳ و روی نیمکت لیورپول، سوانسی‌سیتی تیم سابق خود را ۵ بر صفر شکست داده بود.

لیورپولی‌ها که دشمنی دیرینه‌ای با شیاطین سرخ دارند، پس از پایان این دیدار شروع به تمسخر رقیب به دلیل باخت سنگین کردند. در حالی که خودشان هم ساعتی بعد با آستون ویلا بازی داشتند.

لیورپول که عنوان قهرمانی فصل قبل آن هم پس از ۳۰ سال را یدک می‌کشند، در ورزشگاه ویلا پارک به مصاف آستون‌ویلا رفت و دست بر قضا به شکل تحقیرآمیزی با نتیجه هفت بر دو مجازات شد. همه شوکه شدند. هواداران دست از تمسخر منچستر یونایتد برداشتند.

با تیم منسجمی که در طی این چند سال کلوپ درست کرده بود، لیورپول خیلی سخت شکست می‌خورد. آنها در دفاع، منسجم و در حمله، عالی هستند؛ اما انگار خسته بودند و بی رمق. انگار حواسشان به بازی نبود.

با شکست ۷ بر ۲ برابر آستون‌ویلا، لیورپول برای اولین بار در لیگ برتر ۷ گل دریافت کرد. آخرین شکست ۷ گله این تیم به آپریل ۱۹۶۳ و شکست ۷ بر ۲ برابر تاتنهام بازمی‌گشت. قرمزها برای اولین بار از فصل ۳۸-۱۹۳۷، یک فصل را با ۱۱ گل خورده در ۴ بازی نخست آغاز می‌کنند.

پس از شکست ۷ بر ۱ آرسنال برابر ساندرلند در سپتامبر ۱۹۵۳، این نخستین شکست ۷ گله مدافع عنوان قهرمانی در سطح اول فوتبال انگلیس محسوب می‌شود. همچنین برای اولین بار در تاریخ دو باشگاه، منچستریونایتد و لیورپول در یک روز همزمان ۶ گل یا بیشتر دریافت کردند.

همه این اتفاقات در حالی است که لیورپولی‌ها باز هم سابقه‌ شکست سنگین داشته‌اند، آنها یک بار هم در می سال ۲۰۱۵ و تحت هدایت براندن راجرز مقابل استوک سیتی با نتیجه ۶ بر ۱ مغلوب شده و در یک دیدار هم که دسامبر سال ۱۹۹۲ برگزار شده با نتیجه ۵ بر ۱ مقابل کوونتری تن به شکست داده‌اند.

کد خبر 448104

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.