تنوع نژادی لندن در "لندن‌نامه"

عکس‌ها بدون هیچ کلامی مفهوم خود را بیان می‌کنند و مخاطب با تصویر همراه شده و با دید عکاس به دنیای تصویر سفر می‌کند. حال در روزگار کرونایی که سفر ممنوع شده با تماشای عکس‌های نمایشگاه "لندن نامه" به لندن سفر می‌کنیم.

علی حسینی، هنرمند نمایشگاه "لندن نامه" در گفت‌گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: نمایشگاه "لندن نامه" شامل عکس‌هایی است که در لندن گرفته شده و مخاطب را با زندگی در آنجا همراه می‌کند و مخاطب با تفاوت‌های نژادی و رنگ که مردم آنجا دارند آشنا می‌شود. در ثبت این عکس‌ها تلاش کردم از دریچه‌ای متفاوت به اتفاقاتی که در لندن رخ می‌دهد بنگرم و به مخاطب عرضه کنم.

وی افزود: لندن شهری است که در رسانه‌ها به آن توجه شده؛ اما تا به حال از این زاویه دیده نشده بود. البته یک سری آثار کلیشه‌ای هم در نمایشگاه به چشم می‌خورد، اما بیشتر به زاویه‌های دیده نشده این شهر پرداخته شده است. عکس‌ها از دل زندگی مردم بیرون آمده است، نه زاویه سینمایی دارد و نه زاویه قابل انتظار شهر شلوغی مانند لندن، بلکه از مردمی است که مسلمان در کنار مسیحی، پیر در کنار جوان و سیاه پوست در کنار سفید پوست است.

حسینی با اشاره به اثر "غرب به شرق" نمایشگاه توضیح داد: این اثر کلاژی از مسجد شیخ لطف الله و یک فرد ژاپنی در کنار دیوار سیاه لندن است که در واقع این اثر هنر شرق نسبت به غرب را نمایش می‌دهد.

گفتنی است، در "نمایشگاه لندن نامه" ۶۳ اثر سیاه و سفید، مینی‌مال، عکس از بازیگر مشهور و دیگر آثار به نمایش درآمده است. این نمایشگاه در گالری نقش‌خانه تا ۱۶ مهرماه میزبان حضور هنردوستان است. گالری نقش‌خانه در اصفهان، گذر فرهنگی چهارباغ عباسی، ابتدای آمادگاه، روبروی هتل عباسی، ساختمان سوره حوزه هنری واقع است.

کد خبر 448055

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.