زرین‌شهر در انتظار ذوب‌آهن دوم برای اشتغالزایی

رئیس شورای اسلامی زرین شهر گفت: قرار بود شهرک حمل و نقل کالای این شهر از نظر ایجاد اشتغال، ذوب آهن دوم باشد و بار ذوب آهن اصفهان در این شهرک توزیع شود اما همچنان این مهم محقق نشده و شاهد استقرار باربری ها از مرکز استان در این شهرک نیستیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، احمد احمدیان در نشست با نماینده مردم شهرستان لنجان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه طی سال‌های اخیر جایگاه شورای شهر تنزل پیدا کرده است، اظهار کرد: شوراهای اسلامی شهر و روستا یکی از ظرفیت‌های ارزشمند قانون اساسی است و امام خمینی (ره) نیز نگاهی ویژه به این نهاد مردمی داشتند.

وی افزود: نوع نگاه دولت و مجلس شورای اسلامی به شوراها باعث تنزل جایگاه شوراهای اسلامی شهر و روستا شده است و مشارکت ندادن شوراها در تصمیم‌گیری‌ها باعث بروز برخی نگرانی‌ها شده است و برهمین اساس انتظار داریم مجلس شورای اسلامی به این موضوع پرداخته و این نگرانی‌ها را به حداقل برساند.

رئیس شورای اسلامی زرین شهر یکی از مشکلات پیش روی خطه طلایی ایران را مهاجرت و کاهش جمعیت این شهر دانست و تصریح کرد: طی سال‌های گذشته شاهد افزایش مهاجرت و کاهش چشمگیر جمعیت در مرکز شهرستان لنجان هستیم و یکی از دلایل این مهم قیمت بالای مسکن و کمبود زمین است.

وی ادامه داد: جزئیات طرح جامع زرین شهر مورد انتقاد جدی اعضای شورای شهر است و قطعاً تصویب آن منوط به اصلاحات در بسیاری از موارد است چراکه در این طرح به جای ارائه راهکاری صحیح در خصوص تأمین مسکن برای ساکنان بومی اعلام شده که سرریز جمعیت شهر در دیگر شهرهای شهرستان سکونت کنند و این مسئله توهین به شهروندان است.

احمدیان اضافه کرد: شهروندان زرین شهر علاقه بسیاری به زادگاه، فرهنگ و محل زندگی خود دارند از این رو نیاز است مسئولان امر با تغییر نگاه به مباحث و مشکلات پیش روی طرح جامع زرین شهر به فکر تأمین مسکن برای متقاضیان در محل سکونت خود باشند.

وی اضافه کرد: پذیرفتن یا نپذیرفتن طرح جامع زرین شهر در دو حالت باعث بروز مشکلات برای شهر و شهرداری خواهد شد و به دلیل ایرادات اساسی که این طرح دارد نمی‌توان به نتایج طرح جامع شهر امیدی داشت که از چالش‌های پیشروی مدیریت شهری و شهروندان مشکل گشایی کند.

رئیس شورای اسلامی زرین شهر خاطرنشان کرد: حل مشکلات اراضی غرب دانشگاه پیام نور زرین شهر و الحاق آن به شهر در اولویت مباحث شورای اسلامی زرین شهر قرار دارد زیرا با تحقق این مهم مباحث مختلفی چون مسکن و اشتغال، مدیریت خواهد شد از این رو انتظار می‌رود اداراتی همچون ثبت اسناد و املاک، مسکن و شهرسازی و شرکت سهامی ذوب آهن به میدان بیایند تا بتوانیم این چالش چندین ساله را مرتفع کرده و امید را در دل شهروندان زنده کنیم.

وی خواستار افزایش تعاملات کارخانه ذوب آهن با شهرداری و شورای اسلامی زرین شهر شد و گفت: کارخانه ذوب آهن صنعتی بزرگ و ملی است که منافع آن ملی است اما تفاوت شهرستان لنجان با دیگر نقاط از برخورداری منافع این صنعت مادر آن بوده که دیگر شهرها تنها از منافع ذوب آهن برخوردار هستند اما شهرستان لنجان از آلایندگی این صنعت دچار خسارت می‌شود.

احمدیان یادآور شد: هزینه بسیار سنگینی از سرمایه‌های زرین شهر در پروژه شهرک حمل و نقل کالای این شهر صرف شده و براساس شعارها قرار بود این شهرک از نظر ایجاد اشتغال ذوب آهن دوم باشد و بار ذوب آهن اصفهان در این شهرک توزیع شود اما همچنان این مهم محقق نشده و شاهد استقرار باربری‌ها از مرکز استان در این شهرک نیستیم.

کد خبر 448042

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.