محرابی: احتمال بازگشت بایدن به توافق برجام قطعی است

یک کارشناس روابط بین‌الملل گفت: اگر حزب دموکرات و دولت بایدن بخواهد با رسیدن به قدرت تحت لابی صهیونیستی قاعده برجام را تغییر دهند، واکنش ایران قطعاً متفاوت خواهد بود، اما در حال حاضر احتمال بازگشت بایدن به توافق برجام قطعی است.

علیرضا محرابی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا در مورد افزایش احتمال پیروزی جو بایدن در انتخابات آمریکا، اظهار کرد: تمامی رؤسای جمهور ایالات متحده آمریکا در تبلیغات انتخاباتی خود منافع حزبی و سیاست‌های خارجی کشورشان را در نظر می‌گیرند و به نظر می‌رسد جو بایدن نیز از این قاعده مستثنی نباشد؛ زیرا تلاش می‌کند به مردم القا کند که برجام را احیا خواهد کرد.

وی افزود: بایدن به پشت پرده تبلیغات ریاست جمهوری آمریکا و لابی‌های صهیونیست اعلام می‌کند که برجام را با اصلاحاتی ویژه اجرا خواهد کرد؛ بنابراین اگر به کاخ سفید برسد، موضع سیاست خارجی آمریکا را در سطح کلان مطرح کرده و شاید طرح‌هایی همچون برجام ۲ را پیشنهاد دهد.

این کارشناس روابط بین‌الملل ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران در دوران ریاست جمهوری اوباما با دموکرات‌ها مذاکره کرده و قطعاً در حال حاضر استاندارد مذاکره با آن‌ها را می‌داند.

محرابی خاطرنشان کرد: اگر حزب دموکرات و دولت بایدن بخواهد با رسیدن به قدرت تحت لابی صهیونیستی قاعده برجام را تغییر دهند، واکنش ایران قطعاً متفاوت خواهد بود، اما در حال حاضر احتمال بازگشت بایدن به توافق برجام قطعی است.

کد خبر 448038

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • همون IR ۰۹:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۴
    0 1
    شماها کم از این سوراخا نگزیدید، فقط یک خائن دوباره به آمریکا دل میبنده، اشاالله این چند ماه هم سپری بشه از شر شماها آزاد بشیم و توی دادگاه حسابرسیتون کنیم، مخصوصا با کسانی که توی بنگاه های خبر پراکنیتون هستن.