راه و شهرسازی تصویب برنامه جامع اصفهان در شورای عالی را تسهیل کند

رئیس کمیسیون عمران، معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: ایجاد یک برنامه جامع برای توسعه یافتگی شهر اصفهان بسیار حائز اهمیت است و از اداره مسکن و شهرسازی انتظار می‌رود روند تدوین این برنامه جامع را تسهیل کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، شیرین طغیانی، صبح امروز (یکشنبه) در یکصد و چهل و یکمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان که با حضور مدیرکل راه و شهرسازی استان برگزار شد، اظهار کرد: اولین برنامه جامع اصفهان مربوط به ۱۳۳۷ و آخرین آن در سال ۱۳۶۷ اجرا شده که حدود ۳۲ سال ازآن می‌گذرد لذا ایجاد یک برنامه جامع برای توسعه یافتگی شهر اصفهان بسیار حائز اهمیت است.

وی از اداره مسکن و شهرسازی درخواست کرد: روند ایجاد این برنامه جامع را تسهیل کرده و مصوبه آن را به تصویب شورای عالی شهرسازی نیز برساند.

رئیس کمیسیون عمران، معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر اصفهان ادامه داد: برخی موضوعات اگر در ابتدا با هماهنگی بین دستگاهی انجام می‌شد کمتر حواشی را داشتند و یکی از همین موضوعات، موضوع اراضی مربوط به کارخانه لوله اصفهان است که ۲۶ هکتار بوده و در کنار پارک کوهستانی قائمیه قرار دارد.

وی ادامه داد: این اراضی به دو قسمت هشت و ۱۸ هکتاری تقسیم می‌شود و در مالکیت سازمان آب و فاضلاب بوده و شاید از آخرین سرمایه‌های اکولوژیک شهر اصفهان باشد.

طغیانی اظهار کرد: این موضوع به تأمین آب اصفهان پیوند خورده و باعث مناقشاتی بین سازمان‌ها شده که از اداره کل راه و شهرسازی تقاضا دارم حل این مشکل را در دستور کار قرار داده و وضعیت فعلی را مدیریت کند.

کد خبر 447992

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.