نامه شورای هماهنگی جبهه اصلاحات اصفهان به رئیس جمهور در مورد شیوع بیماری کرونا

شورای هماهنگی جبهه اصلاحات استان اصفهان در نامه ای به رئیس جمهور در رابطه با وضعیت وخیم کرونا در استان، بر ضرورت تفویض اختیارات به ستاد استانی مقابله با کرونا تاکید کرد.

به گزارش ایمنا، متن کامل این نامه به شرح زیر است:

جناب آقای حسن روحانی، ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران و رئیس ستاد ملی مبارزه با کرونا

با سلام و احترام؛

بیش از هشت ماه از عالم‌گیری ویروس کرونا و شیوع بیماری کووید -۱۹ می‌گذرد و اکنون بیش از یک میلیون نفر از مردم جهان که مبتلا به این بیماری شده بودند جان خود را از دست داده و عزیزان خود را در غم فقدانشان مصیبت زده کرده‌اند.

در روزها و هفته‌های اخیر به دلایل مختلف آمار روزانه مبتلایان این بیماری در کشور و نیز تعداد هموطنان‌مان که جان خود را از دست می‌دهند رو به تزاید گذاشته و قطعاً جنابعالی استحضار دارید که اصفهان در این میان وضعیت بسیار خطرناکی پیدا کرده است.

بنا بر گزارش مسئولین امر در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، بیمارستان‌ها در شرایط فعلی تخت خالی برای هیچ بیماری ندارند. برای روز ۱۱ مهرماه تعداد مبتلایان در ۲۲ شهرستان استان ۱ ۱۰۰ مورد، ۱۷۹ مورد بستری جدید، ۲۶۶ مورد بستری در ICU، کل موارد فوت شده ۲۳ مورد و فوت شده مثبت قطعی ۱۶ مورد گزارش شده که نشاندهنده رشد آمار نسبت به روزها و هفته‌های گذشته است. این آمارها فقط عدد و رقم نیستند. هر عدد نشانه‌ی خاموشی یک هموطن و یک هم استانی عزیز است که افراد فراوانی در فقدانش عزادار می‌شوند.

جناب رئیس جمهور، تشکیل ستاد ملی کرونا و ستادهای استانی از ابتدای همه‌گیری ویروس کرونا امری پسندیده و لابد بود و جنابعالی به عنوان عالی‌ترین مقام اجرایی در رأس آن قرار گرفتید. دستگاه‌های مختلف در این رابطه مسئولیت پیدا کردند، اما سهم اصلی و بزرگ مبارزه و مقابله با این بیماری مهلک بر دوش کادر درمان و سلامت کشور قرار دارد که همین جا باید از همه این عزیزان صمیمانه قدردانی کرد. این عزیزان در این مدت علاوه بر فرسودگی زیاد، در غم از دست دادن برخی همکارانشان سوگوارند و علاوه بر آن سلامت خود و خانواده‌هایشان نیز همواره تهدید می‌شود.

جناب آقای رئیس جمهور!

با عنایت به آنچه که مختصرا معروض شد انتظار می‌رود و تدبیر اقتضا می‌کند در این شرایط که این استان و شهر اصفهان به دلایل مختلف در وضعیت خطرناک و به تعبیری فوق هشدار قرار گرفته و به فصل سرما نیز نزدیک می‌شویم، اختیارات لازم و کافی را بدون فوت وقت، به ستاد مبارزه با کرونا استان و استاندار محترم تفویض تا به تناسب بتوانند اقدامات لازم و پیشگیرانه را عاجلا اعمال نمایند. به این صورت و از این طریق است که حداقل از وخیم‌تر شدن اوضاع، افزایش ابتلاء به کرونا و جان باختن شهروندان که مسئولیت جانشان از یک سو به عهده خود و از سوی دیگر به عهده دولت است جلوگیری نمود.

در پایان از درگاه خداوند بزرگ برای جنابعالی و همه خدمتگزاران به کشور که سعی و تلاش خود را مصروف حل مشکلات مردم و بویژه مقابله با ویروس کرونا و تبعات آن می‌کنند آرزوی سلامتی و مزید توفیقات را داریم.

شورای هماهنگی جبهه اصلاحات استان اصفهان

۱۲ مهرماه ۱۳۹۹

کد خبر 447930

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.