افزایش سرانه اکولوژی شهری اصفهان با توسعه دیم‌کاری

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان گفت: ترویج توسعه فضای سبز به روش دیم‌کاری و کاشت گونه‌های مقاوم به منظور کمک به احداث کمربند سبز این کلانشهر، مدیریت گرد و غبار و ریزگردها، کمک به پدافند غیرعامل و افزایش سرانه اکولوژی شهری در دستور کار قرار گرفته است.

فروغ مرتضایی‌نژاد در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به توسعه دیم‌کاری در شهر، اظهار کرد: سازمان پارک‌ها در سال ۱۳۹۸ با توجه به محدودیت‌های موجود در کاهش منابع آب پایدار در شهر اصفهان و با هدف استفاده از اراضی بلااستفاده به عنوان فضای سبز شهری، کمک به اکوسیستم شهری در راستای اجرای قانون هوای پاک، مدیریت روان‌آب و سیلاب، کمک به احداث کمربند سبز این کلانشهر، مدیریت گرد و غبار و ریزگردها، کمک به پدافند غیر عامل و افزایش سرانه اکولوژی شهری، اقدام به برنامه ریزی و ترویج توسعه فضای سبز به روش دیم‌کاری و کاشت گونه‌های مقاوم کرد.

وی افزود: پس از انتخاب گونه‌ها با نظر کارگروه فنی سازمان، گونه‌های منتخب در مناطق حاشیه‌ای کشت شده است.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان ادامه داد: مناطق دارای پتانسیل و منتخب در این پروژه شامل جنگل شرق واقع در منطقه چهار، پارک کوهستانی صفه واقع در منطقه پنج، بزرگراه اقارب‌پرست و کوه قائمیه واقع در منطقه ۱۳ و باغ رضوان است.

وی با بیان اینکه طبق توافق با گروه توپخانه ۱۵ خرداد سپاه بخشی از اراضی آن یگان به کشت دیم اختصاص یافت، تصریح کرد: جمع کل مساحت کاشت شده در سال ۹۸ در حدود ۶۴ هکتار است که گونه غالب کاشت شده در آنها اسکوپاریاست.

مرتضایی‌نژاد گفت: پایین بودن هزینه‌های احداث و نگهداری فضای سبز عرصه‌های دیم کاری شده از جمله مزیت‌های اجرای این پروژه است.

وی با اشاره به ثبت اطلاعات بوستان‌های شهر اصفهان، اظهار کرد: پارک‌ها و بوستان‌های شهر در وب‌سایت سازمان معرفی شده و اطلاعات مربوط به ۱۰۵ بوستان همراه با امکانات آنها با لحاظ متراژ و مساحت به طور کامل روی سایت بارگذاری شده است.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان تصریح کرد: از جمله نکاتی که در طراحی وب‌سایت جدید سازمان در نظر گرفته شده، شناسایی گروه‌های ذی‌نفع و نیازهای آنها، تهیه محتوای صفحات و خدمات بر اساس این نیازها و تسهیل روش‌های تعامل با ذی‌نفعان است.

وی آموزش مجازی را یکی از خدمات وب‌سایت سازمان پارک‌ها عنوان کرد و گفت: در این بخش هدف ارائه آموزش‌های شهروندی، کارشناسی و کارگری به صورت آنلاین و وبینار از طریق سایت سازمان پارک‌هاست و گروه‌های هدف، شهروندان، پیمانکاران، شهرداری‌های مناطق، شهرداری‌های شهرهای اطراف، تشکل‌های زیست محیطی غیردولتی و سازمان‌های مرتبط با شهرداری اصفهان مانند پسماند و خدمات موتوری است.

کد خبر 447863

برچسب‌ها