‌اکنون بهترین زمان برای عرضه سرخابی‌ها در بورس است!

یک کارشناس و فعال بازار سرمایه گفت: اکنون بهترین زمان برای عرضه اولیه سهام استقلال و پرسپولیس در بازار سرمایه است و وزارت ورزش و وزارت امور اقتصادی و دارایی وظیفه دارند با تشکیل کمیته مشترک نسبت به اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی تلاش کنند.

محمدرضا اختریان در گفتگو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه سال‌هاست مسئولان وزارت ورزش و جوانان و سازمان بورس و اوراق بهادار وعده بورسی شدن دو تیم استقلال و پرسپولیس را می‌دهند، اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین مسائلی که همواره این دو تیم پایتختی را نسبت به رقبا برتری بخشیده است دولتی بودن آنها و برخورداری آن‌ها از توجه ویژه مسئولان دولتی است و عرضه سهام این دو شرکت ورزشی، فرهنگی در بازار سرمایه راه حل خوبی برای حل مشکلات ورزش ایران است.

وی افزود: در حالی که بیش از ده سال از وعده مسئولان برای عرضه سهام استقلال و پرسپولیس در بازار سرمایه می‌گذرد، مالکیت این دو باشگاه همچنان در اختیار دولت و دستگاه ورزشی آن یعنی وزارت ورزش و جوانان است و هزینه‌های سرسام‌آور این باشگاه‌ها برای دولت باعث شده سالانه حجم زیادی از بودجه ورزشی کشور صرف خرید و فروش چند بازیکن شاخص در لیگ برتر ایران شود.

این کارشناس و فعال بازار سرمایه با بیان اینکه علت اصلی مطرح شدن واگذاری استقلال و پرسپولیس، مفاد اصل ۴۴ قانون اساسی است، تصریح کرد: بر اساس اصل ۴۴ قانون اساسی دولت وظیفه دارد در راستای افزایش سهم بخش خصوصی از نظام اقتصادی فعال ایران و توسعه خصوصی سازی، زمینه‌ای را برای ایجاد شفافیت در روند عملکرد این دو باشگاه به وجود بیاورد و ابزار این شفافیت بازار سرمایه است.

اختریان اضافه کرد: چندی پیش یکی از مسئولان سازمان خصوصی سازی وعده‌ای را مبنی بر عرضه سهام استقلال و پرسپولیس در بازه زمانی شهریورماه در بستر بازار سرمایه مطرح کرد اما متأسفانه گویا تعدادی از مسئولان دولتی موافق فروش سهام این دو باشگاه و کاهش تصدی‌گری دولت در این زمینه نیستند و قصد دارند تا با استفاده از رانت به وجود آمده در این باشگاه‌ها، بخشی از میدان رقابت‌های ورزشی را در اختیار داشته باشند.

وی ادامه داد: ورزش هم باید همچون اقتصاد شفاف باشد تا باشگاه‌های فعال فرهنگی و ورزشی کشور بتوانند با استفاده از شفافیت و نه رانت‌های دولتی به رقابت سالم در عرصه ورزش کشور بپردازند.

این کارشناس و فعال بازار سرمایه با اشاره به التهابات اخیر شاخص سهام و نوسانات بازار سرمایه، خاطرنشان کرد: بخش قابل توجهی از نقدینگی عمومی وارد بورس شده و در ماه‌های اخیر تعداد زیادی از مردم عادی به خرید و فروش سهام در روند معاملات بازار سرمایه پرداخته‌اند؛ همین امر زمینه را برای ورود دو باشگاه ورزشی استقلال و پرسپولیس به بورس فراهم کرده و وزارت ورزش می‌تواند با استفاده از شرایط فراهم شده، مسیر کاهش تصدی‌گری دولت در ورزش را تسهیل کند.

اختریان یادآور شد: اکنون بهترین زمان برای عرضه اولیه سهام استقلال و پرسپولیس در بازار سرمایه است و وزارت ورزش و وزارت امور اقتصادی و دارایی وظیفه دارند با تشکیل کمیته مشترک نسبت به اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی تلاش کنند.

کد خبر 447579

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.