ضرب‌الاجل شهرداری بروجرد برای ادارات این شهر

شهردار بروجرد گفت:از دستگاه‌های اجرایی انتظار می‌رود خود پیشگام شده و نسبت به مناسب‌سازی معابر ساختمان‌های اداری مربوطه اقدام کنند در غیر این صورت شهرداری ضرب‌الاجلی را اعلام کرده و پس از آن راساً اقدام به مناسب‌سازی کرده و هزینه‌های آن را به اضافه ۲۰ درصد ضریب بالاسری از طریق کمیسیون ۷۷ اخذ می‌کند.

به گزارش ایمنا، رحیم جافری، اظهار کرد: بحث مناسب‌سازی معابر شهری و امکانات باید به عنوان یک فرهنگ، اعتقاد قلبی و ضرورت در دستور کار قرار گیرد.

وی تصریح کرد: شهرداری بروجرد در نظر دارد با جدیت تمام به این موضوع ورود پیدا کرده و شهر را برای افراد ناتوان به ویژه معلولین به‌گونه‌ای اصلاح کند که همه بتوانند از تمامی امکانات شهری برخوردار شوند.

شهردار بروجرد با بیان آن‌که هیچ‌گونه محدودیتی برای افراد سالمند و کسانی‌که به نوعی دچار معلولیت هستند نباید ایجاد شود، خاطرنشان کرد: رفتار ما در برخورد با ساخت و سازها، بازدیدها، مجوزها و پایان کارهایی که صادر می‌کنیم باید کاملاً منطبق با دستورالعمل‌های مناسب‌سازی باشد.

جافری خاطرنشان کرد: از دستگاه‌های اجرایی انتظار می‌رود خود پیشگام شده و نسبت به مناسب‌سازی معابر ساختمان‌های اداری مربوطه اقدام کنند در غیر این صورت شهرداری ضرب‌الاجلی را اعلام کرده و پس از آن راساً اقدام به مناسب‌سازی کرده و هزینه‌های آن را به اضافه ۲۰ درصد ضریب بالاسری از طریق کمیسیون ۷۷ اخذ می‌کند.

وی تاکید کرد: در خصوص سایر ساخت‌سازهای سطح شهر نیز در نظر داریم صدور پایان کار را (با درج توضیحاتی در بخش پروانه ساختمانی)، منوط به رعایت اصول مناسب سازی کنیم و ضروری است در تابلو مشخصات پروژه نیز بر رعایت این مطلب تاکید شود.

شهردر بروجرد سد معبر پیاده‌روها با مصالح ساختمانی را یکی از مخاطرات پیش روی سالمندان عنوان و رفع کامل آن را مستلزم همکاری سازمان نظام مهندسی دانست و افزود: شهرداری بروجرد در صورت عدم رعایت این مسئله با متخلفین برخورد قانونی به عمل خواهد آورد.

وی از تعریف نشدن فضای انتظار در طراحی ساختمان‌های بلند مرتبه، هتل‌ها و محل‌های پرتردد، انتقاد و تصریح کرد: در هنگام صدور پروانه جهت ساختمان‌های بلند مرتبه، هتل‌ها، مجتمع مسکونی، سالن‌های اجتماعات فرهنگی، مذهبی و گردشگری باید وجودِ فضایِ مکث در طراحی‌ها مطابق ضوابطِ اجراییِ طرحِ جامعِ شهری بروجرد بررسی شود.

شهردار بروجرد رعایت نشدن استاندارد در ساخت پل‌های روی جداول را از دیگر معضلاتی عنوان کرد که سالمندان و ناتوانان جسمی-حرکتی در بروجرد با آن روبرو هستند و افزود: ساخت تمامی پل‌های روی جداول بایستی با مجوز شهرداری و مطابق با اصول و ضوابطی شهرسازی باشد تا معلولین و افراد روشندل نیز بتوانند به راحتی از آنها عبور کنند.

منبع: ایسنا

کد خبر 447377

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.