روحانی اجازه معرفی وزیر زن ندارد؟

فعالیت و اظهار نظر چهره‌های سیاسی در خصوص اتفاقات جاری کشور را در بسته خبری سیاسی امروز ایمنا دنبال کنید.


به گزارش خبرنگار ایمنا، در بسته سیاسی گزیده اخبار منتشر شده طی ۲۴ ساعت گذشته ارائه می‌شود:

واکنش واعظی به انتخاب وزیر زن

محمود واعظی رئیس دفتر رئیس جمهور امروز (چهارشنبه) در حاشیه نشست هیأت دولت و در جمع خبرنگاران به سوالاتی در خصوص دلیل بکار نگرفتن وزرای زن در دولت تدبیر و امید پاسخ داد.

واعظی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا رئیس جمهور اجازه معرفی وزیر زن ندارد؟، گفت: رئیس جمهور براساس شایستگی وزیر انتخاب می‌کند، نه براساس قومیت یا جنسیت. برای انتخاب وزیر کمیته‌ای تشکیل می‌شود و آن کمیته گزینه‌های مختلف را بررسی کرده و بهترین گزینه را انتخاب می‌کند.

سوال از رئیس‌جمهور در دستور کار مجلس قرار گیرد

سیدناصر موسوی لارگانی، عضو هیات‌رئیسه مجلس یازدهم در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی طی تذکری شفاهی گفت: سوال نمایندگان از رئیس جمهور باید هر چه سریع‌تر در دستور کار صحن علنی قرار گیرد.

وی بیان کرد: بر اساس قانون اساسی، رئیس جمهور باید در جلسه رأی اعتماد به وزرای پیشنهادی خود در مجلس حضور یابد اما وی در جلسه رأی اعتماد به وزیر صمت حضور نیافت.

نمیانده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: رؤسای قوه قضائیه و مجلس از نظر جایگاه همتراز با رئیس جمهور هستند اما آنان در شرایط کرونا به سفرهای استانی هم می‌روند ولی رئیس جمهور حتی مجلس هم حاضر نمی‌شود.

عضو هیئت رئیسه مجلس اظهار داشت: از نظر پست سازمانی، نمایندگان مجلس همتراز با وزرا هستند و اگر خطری وجود دارد، برای نمایندگان هم این خطر مطرح است و باید به این موضوع توجه شود.

دولت آسیب‌دیدگان سیل ویرانگر تالش را دریابد

علی نیکزاد نایب رئیس مجلس شورای اسلامی امروز (چهارشنبه ۹ مهر) در جلسه علنی بیان کرد: هفته گذشته محمدیاری نماینده تالش طی تذکری درباره وضعیت مناطق سیل زده تالش اعلام کرد که در همان جلسه قاضی‌زاده هاشمی به امیری معاون پارلمانی رئیس جمهور تأکید کرد که اقدامات لازم در این باره صورت گیرد و گزارش آن به مجلس ارائه شود.

وی افزود: محمدیاری نماینده تالش اخیراً به ما اعلام کرده که تاکنون از دو وزارتخانه نیرو و راه و شهرسازی و ارگان‌های دولتی اقدامی برای رسیدگی به وضعیت منطقه سیل زده تالش صورت نگرفته است که من مجدداً از طرف نمایندگان مجلس به دولت می‌گویم که آسیب‌دیدگان سیل ویرانگر تالش را دریابید.

۶ کاندیدای احتمالی ریاست جمهوری را بیشتر بشناسید

کمتر از ۹ ماه به انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۴۰۰ زمان باقی مانده است و رفته رفته، احزاب و جریان‌های سیاسی اسب خود را برای شرکت انتخابات زین می‌کنند.

انتخابات ۱۴۰۰ از این حیث که ورود کشور به قرن جدید است و هشت سال ریاست‌جمهوری آقای روحانی به اتمام می‌رسد و رئیس جمهور بعدی باید آغاز قرن جدید شمسی را شروع کند، حائز اهمیت است.

چهره‌هایی همچون محمدجواد ظریف، پرویز فتاح، محسن هاشمی، سعید جلیلی، عزت‌الله ضرغامی، علی لاریجانی، محمدرضا عارف، محمد جواد آذری جهرمی، اسحاق جهانگیری، امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی، علی نیکزاد، محسن رضایی، حسین دهقان، سورنا ستاری و عباس آخوندی.

ادامه انتقادات از توهین مدیرمسئول کیهان به آیت الله سیستانی

محمد اشرفی اصفهانی با اشاره به تاثیرگذاری حوزه علمیه نجف اظهار داشت: آنچه که در ارتباط با مساله علم و علما، منهای تاثیرگذاری و نفوذ کلام‌شان از زمان غیبت کبری امام عصر (عج) وجود داشته این است که تا کمتر از یک قرن پیش حوزه علمیه نجف اشرف نقش به سزایی در شرایط مسلمانان کل جهان به ویژه برای تشیع داشت.

این چهره حوزوی در ادامه سخنانش گفت: حوزه علمیه نجف جایگاهی خاص و موقعیتی ممتاز دارد و حتی می‌توان گفت شان و منزلت حوزه علمیه قم هم مرهون حوزه نجف و تلاش‌های اساتیدی است که در آنجا رشد کرده بودند. الان در حوزه علمیه نجف شخصیت ممتازی چون حضرت آیت‌الله سیستانی نقشی تاثیرگذار دارند، به طوری که قدرت نفوذ و تاثیرگذاری آقای سیستانی بر احدی پوشیده نیست.

او همچنین تصریح کرد: آیت‌الله سیستانی مخصوصاً بعد از سقوط رژیم بعث و خلع صدام با نوع اداره حوزه علمیه نجف، تلاشی توام با نتیجه مثبت برای ارتقای جهان تشیع از خود نشان داد. همچنین امتیاز بارز و ویژه ایشان چیزی جز این نیست که مرجعیت‌شان عامه است، یعنی شیعیان کشورهایی چون پاکستان، کویت و در کل همه شیعیان جهان مفتخر به پیروی از آیت‌الله سیستانی هستند.

وی توضیح داد: ایشان با اینکه جایگاه سیاسی را فاقد ارزش می‌دانند و به طور مستقیم به بحث‌های سیاسی ورود نمی‌کنند، مرجعیت‌شان در نجف اشرف و در کل کشور عراق طوری است که شیعه و سنی نظراتش را قبول دارند و در کل از محبوبیت عامه همه شیعیان جهان برخوردار است.

محمد اشرفی اصفهانی در پایان گفت: آیت‌الله سیستانی در دل شیعیان جای گرفته است و به قدری مقبول همگانی قرار دارند که روسای جمهوری و نخست‌وزیران دوره‌ای عراق توصیه و سفارش‌های این مرجع بزرگ را با جان و دل می‌پذیرند.

رمزگشایی واعظی از شایعات استعفای روحانی

محمود واعظی رئیس دفتر رئیس جمهور چهارشنبه در حاشیه جلسه هیأت دولت و در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسشی در خصوص برخی فشارها برای استعفای حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس جمهور، اظهار کرد: یک نفر مطلبی نوشته که تیتر آن خبر با متن همخوانی ندارد او (نویسنده) نمی‌گوید رئیس جمهور استعفا دهد بلکه می گوید، نمی‌گذارند رئیس جمهور کار کند.

وی تصریح کرد: رئیس جمهور فردی نیست که فقط در زمان گل و بلبل و وقتی پول و امکانات است رئیس جمهور باشد و وقتی این همه مشکل از شیوع کرونا تا تحریم وجود دارد استعفا دهد.

رئیس دفتر رئیس جمهور تاکید کرد: رئیس جمهور تا روز آخر کار خود به مردم بدهکار است و وظیفه خود می‌داند که خدمتگزار مردم باشد. ما شرمنده مردم هسیتم و تلاش می‌کنیم از همه ابزارهای خود بهره گرفته تا در کار مردم گشایشی ایجاد کنیم.

کد خبر 447355

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.