دستیار ارشد ظریف: آمریکا از سوریه خارج شود

علی اصغر خاجی ضمن محکوم کردن حضور غیرقانونی آمریکا و اقدامات این کشور در غارت نفت سوریه و حمایت از گروه‌های تروریستی، بر لزوم خروج آمریکا از این کشور و تداوم مبارزه با تروریسم تا زمان ریشه‌کن شدن آن از خاک سوریه تاکید کرد.

به گزارش ایمنا به نقل از اداره کل اطلاع‌رسانی وزارت امور خارجه، در تماس تلفنی «آکیرا اندو» هماهنگ‌کننده ویژه ژاپن در امور سوریه با «علی اصغر خاجی» دستیار ارشد وزیر امور خارجه در امور ویژه سیاسی، آخرین تحولات سوریه از جمله نشست اخیر کمیته قانون اساسی، روند آستانه، وضعیت ادلب و شرق فرات و همچنین اوضاع بشر دوستانه مورد بررسی و تبادل نظر قرار گرفت.

در این گفت‌وگو دو طرف ضمن ابراز رضایت از برگزاری نشست سوم کمیته قانون اساسی در ژنو، از تداوم گفت‌وگوها و روند سیاسی به ویژه در چارچوب کمیته قانون اساسی حمایت کردند. 

طرفین در این گفت‌وگو، با توجه به شیوع ویروس کرونا و تشدید اوضاع بشردوستانه در سوریه، بر لزوم ارسال هرچه بیشتر کمک‌های بشردوستانه از سوی جامعه بین‌المللی به این کشور تاکید کردند.

علی اصغر خاجی در این گفت‌وگو، با اشاره به موضع اصولی جمهوری اسلامی ایران مبنی بر حل و فصل سیاسی بحران سوریه و حمایت از گفت‌وگوهای سوری - سوری در چارچوب کمیته قانون اساسی که به ابتکار کشورهای ضامن روند آستانه تشکیل شده است، خواستار عدم مداخله خارجی در روند کار این کمیته شد.

دستیار ارشد وزیر امور خارجه در امور ویژه سیاسی ضمن محکوم کردن حضور غیرقانونی آمریکا و اقدامات این کشور در غارت نفت سوریه و حمایت از گروه‌های تروریستی، بر لزوم خروج آمریکا از این کشور و تداوم مبارزه با تروریسم تا زمان ریشه‌کن شدن آن از خاک سوریه تاکید کرد.

خاجی از توسعه همکاری‌های جمهوری اسلامی ایران و ژاپن در منطقه استقبال و خواستار تداوم ارسال کمک‌های بشر دوستانه ژاپن به تمام خاک سوریه شد و آمادگی جمهوری اسلامی ایران را در این زمینه اعلام کرد.

هماهنگ‌کننده ویژه ژاپن در امور سوریه نیز در این گفت‌وگو ضمن تاکید بر اهمیت نقش برجسته جمهوری اسلامی ایران در حل و فصل بحران سوریه، از تلاش‌های کشورهای ضامن روند آستانه قدردانی کرد. 

کد خبر 447323

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.