عراق از تصمیم آمریکا برای خروج از بغداد ناراضی است/ایران برای ثبات عراق تلاش خواهد کرد

وزیر خارجه عراق طی یک کنفرانس خبری گفت: حمایت از هیئت‌های دیپلماتیک وظیفه دولت است و بستن سفارت آمریکا نشانه‌های نادرستی به ملت عراق القاء می‌کند. دولت تدابیری را برای حمایت از هیأت‌های دیپلماتیک اتخاذ کرده است.

به گزارش ایمنا به نقل از خبرگزاری رسمی عراق (واع)، فوآد حسین طی یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: "دولت تدابیری را برای محافظت از نمایندگی‌های دیپلماتیک اتخاذ کرده است، نشان می‌دهد که دولت از تصمیم دولت ایالات متحده برای خروج از بغداد خوشحال نیست، و خواستار آن است که در تصمیم خود تجدید نظر کند، به ویژه از زمان بستن سفارت سیگنال‌های اشتباه به مردم عراق.

وی افزود: نخست وزیر مصطفی الکاظمی چشم‌انداز دولت در مورد تصمیم خروج آمریکا را ارائه داد و با بسیاری از رهبران کشورها در مورد جدی بودن خروج آمریکا از عراق ارتباط برقرار کرد و با اشاره به اینکه ارتباطات خود را با طرف آمریکایی ادامه داد تا تصمیم خود را تغییر دهد.

وزیر امور خارجه عراق ادامه داد: دولت جدی است در مورد تحقیق در مورد هدف قرار دادن هیئت‌های دیپلماتیک، به ویژه اینکه هدف قرار دادن آنها هدف مستقیم عراق است، خاطرنشان کرد: هرج و مرج سلاح در عراق منجر به آتش زدن منطقه خواهد شد و ساماندهی وضعیت امنیتی بغداد به مدتی زمان نیاز دارد.

حسین تصریح کرد: ما بر اساس منافع عراق حرکت می‌کنیم و خشونت را از جامعه دور می‌کنیم و تأکید کرد که برخی از افراد درگیر در هدف‌گیری مأموریت‌های دیپلماتیک دستگیر شده‌اند.

وی اظهار کرد: کانال‌های مختلف گفتگو با جناح‌ها را آغاز کرده‌اند، به ویژه اینکه تنش ایران و آمریکا در واقعیت عراق منعکس شده است و توضیح داد که ایران قول داده است برای حمایت از ثبات عراق تلاش کند.

کد خبر 447297

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.