پویش سراسری پیشگیری و امید رهایی از سرطان آغاز شد

پویش سراسری پیشگیری و امید رهایی از سرطان ایران (پارسا) همزمان با ماه اکتبر (۹ مهر تا ۹ آبان) ماه جهانی ارتقای آگاهی زنان در مورد سرطان پستان آغار شد.

به گزارش ایمنا، سرطان پستان نخستین عامل مرگ و میر زنان در جهان و ایران است از این رو پیشگیری و خودمراقبتی برای تشخیص زودرس و درمان به موقع اهمیت شایانی در پیشگیری، مهار و درمان این بیماری دارد.

پژوهشکده سرطان معتمد جهاد دانشگاهی با بیش از ۲۰ سال فعالیت در زمینه‌های تخصصی پژوهش، آموزش و درمان تخصصی در زمینه سرطان پستان خود را مسؤول سلامت زنان ایرانی به خصوص در حوزه پیشگیری از سرطان پستان می‌داند لذا همواره به خصوص در ماه اکتبر برنامه‌های متنوع آموزشی و اجتماعی با هدف آگاه سازی بانوان در این زمینه برگزار می‌کند.

امسال نیز این برنامه‌ها در قالب پویش سراسری پارسا و با حمایت همکاری ارگان‌ها و نهادهای مختلفی از جمله بنیاد خیریه، دانشگاه علوم پزشکی آزاد تهران، شهرداری تهران و رسانه‌ها برگزار می‌شود.

برنامه‌های پویش توسط تیم تخصصی و همکاری داوطلبانه متخصصان حوزه‌های تخصصی جراحی، انکولوژی، ژنتیک، تغذیه، روانشناسی و متخصصین فناوری‌های نوین سرطان پستان اجرا خواهد شد.

انجام آموزش‌های عمومی به صورت مجازی در مناطق مختلف تهران و همچنین تولید بسته‌های آموزشی و فیلم جهت آگاهی از نحوه پیشگیری از سرطان، انجام مصاحبه با پزشکان متخصص از جمله برنامه‌های این پویش سراسری است.

برنامه‌های متنوع ورزشی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، انجام غربالگری رایگان در بیمارستان فرهیختگان، پخش فیلم‌های آموزشی در ایستگاه‌های مترو و نصب پیام‌های بهداشتی در اتوبوسرانی تهران را از دیگر برنامه‌های این برنامه اعلام کرد.

به گزارش ایرنا، زنان علاقمند می‌توانند از طریق آدرس اینستاگرام Motamed.c.i@ به پویش سراسری ملحق شده یا از طریق سایت www.Ibcrc.ir از برنامه‌ها و محتوای تولید شده توسط تیم‌های تخصصی بهره‌مند شوند.

کد خبر 447246

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.