معضل موتورسواران متخلف به فرهنگسازی نیاز دارد

رئیس پلیس راهور استان اصفهان با بیان اینکه پارکینگ‌های شهر از موتورسیکلت‌های متخلفان اشباع شده است، گفت: به رغم برخورد پلیس، رفع معضل موتورسواران متخلف به فرهنگسازی و همکاری نهادهای فرهنگی و خانواده ها نیاز دارد.

سرهنگ محمدرضا محمدی در گفت وگو با خبرنگار ایمنا، درباره تمهیدات پلیس راهور برای جلوگیری از تردد موتورسواران در خطوط اتوبوس بی آر تی، اظهار کرد: این معضل قصه پر غصه‌ای است که پلیس به آن اذعان دارد و دلیل اینکه بخش عمده‌ای از موتورسواران به خود اجازه تخلف می‌دهند ضعف قانون در این حوزه است.

وی در خصوص برخورد با موتورسواران متخلف افزود: از یک سو این متخلفان خود را مقید به قانون نمی‌دانند و از سوی دیگر برخورد قانونی پلیس با این افراد به دلیل نبود ساز و کار لازم کمی دشوار است، پلیس راهور در گذشته نه چندان دور طرح‌هایی برای توقیف موتورسواران متخلف اجرا می‌کرد و حتی در شرایط دشواری که همکاران ما آسیب می‌دیدند با متخلفان برخورد می‌کرد اما این موضوع مورد انتقاد بسیاری از شهروندان بود که چرا پلیس با این موتورسواران اینچنین برخورد می‌کند.

سرهنگ محمدی ادامه داد: در حالی که سوال این است با موتورسواری که از خطوط بی آر تی، پیاده رو و خلاف جهت تردد می‌کند یا تک چرخ می‌زند و یا از چراغ قرمز عبور می‌کند و آرامش مردم را برهم زند و حتی توجه‌ای به ایست پلیس ندارد و به پلیس و قانون بی احترامی کند، چگونه می‌توان برخورد کرد؟ اگر راهکاری وجود دارد پلیس از طرح آنها استقبال می‌کند.

رئیس پلیس راهور استان اصفهان تصریح کرد: پلیس در حال حاضر نیز با موتورسواران متخلف به ویژه افرادی که تخلف امنیتی دارند و با هنجارشکنی آرامش شهروندان را سلب می‌کنند و یا موتورهای دارای پلاک ناخوانا، قدیمی و مخدوش دارند برخورد می‌کند.

سرهنگ محمدی با بیان اینکه پارکینگ‌های شهر از موتورسیکلت‌های متخلفان اشباع شده است، اظهار کرد: همکاران ما در حوزه انتظامی و راهنمایی و رانندگی برای ایجاد آرامش شهر تلاش می‌کنند و از شهروندان نیز انتظار داریم اگر پلیس با موتورسواران متخلف برای حفظ جان خودشان و امنیت مردم برخورد می‌کند، پلیس را مورد انتقاد قرار ندهند.

رئیس پلیس راهور استان اصفهان گفت: معضل موتورسواران متخلف به فرهنگسازی نیاز دارد و از این رو سازمان‌هایی که در حوزه آموزش و فرهنگسازی مسئولیت دارند و همچنین خانواده‌ها باید به پلیس در این زمینه کمک کنند.

سرهنگ محمدی اظهار کرد: خانواده‌هایی که همسر یا فرزندشان موتورسیکلت دارند، مسئول هستند و باید در صورت مشاهده تخلف به آنها تذکر دهند؛ در شرایط کنونی جامعه برخی نیاز به استفاده از موتورسیکلت دارند اما این وسیله نباید تهدیدی برای جان موتور سوار و امنیت مردم باشد.

کد خبر 447232

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.