به گزارش ایمنا، محمدرضا حسین نژاد اظهار کرد: تأمین درآمد شهرداری از عوارض پرداخت شده شهروندان تأمین میشود، بنابراین شهروندان باید زبان گفتگوی مشترکی با شهرداری داشته باشند که یکی از نقاط قدرتمند ارتباط مردم با شهرداری، مرکز ۱۳۷ است که در طول ۲۴ سال گذشته، به خوبی توانسته نقش خود را ایفا کند.
وی افزود: مدیران شهری نیز باید با توجه به حجم و فراوانی درخواستهای مردمی ۱۳۷ در هر موضوع، نسبت به برنامه ریزی در آن خصوص و اختصاص بودجه، اقدام کنند زیرا پیامهای مردمی ۱۳۷، به خوبی نشان دهنده نقاط ضعف و قوت کار در مدیریت شهری است.
معاون شهرسازی و معماری شهردار مشهد با بیان اینکه در فضای کمبود مسکن و گسترش پدیدههایی چون اجاره بام در تهران، سوداگران مسکن نیز دست به کار شده و باعث میشود در کنار کمبود اکیپهای گشت و نظارت بر ساخت و سازها، ساخت و سازهای غیر مجاز افزایش یابد، لذا شاهد نابسامانی موجود ساخت و ساز در همه کلان شهرها هستیم، تصریح کرد: همین موضوع نیز باعث شده پرتکرارترین درخواست مردمی ۱۳۷ نیز به موضوع نظارت بر ساخت و سازها اختصاص یابد.
وی ادامه داد: افزایش سه برابری محدوده مشهد نیز باعث شده است تا کار نظارت بر ساخت و سازها بسیار سختتر شود، اما لازم است تا نسبت به افزایش تعداد نیروها و اکیپها در حوزه نظارت بر ساخت و سازها اقدام کنیم تا بیش از پیش بتوانیم جلوی ساخت و سازهای غیرمجاز را بگیریم.
حسین نژاد با تاکید بر لزوم تقویت مرکز ارتباطات مردمی ۱۳۷ برای افزایش ارتباط مردم با مدیریت شهری، گفت: شهروندان میتوانند شکایات خود را در خصوص مزاحمتهای ساختمانی، به سازمان نظام مهندسی اعلام کنند تا از طریق شورای انتظامی به تخلف مهندس ناظر در خصوص پرداختن نکردن به سر و صدا و مزاحمت ناشی از ساخت و ساز، رسیدگی شود.
وی درباره هوشمندسازی صدور پروانههای ساختمانی نیز اظهار کرد: در گذشته، به علت شناور بودن درخواست مراجعان، فرآیند طولانی شده و شهروند از حق خود مطلع نمیشد، اما با شیوه نامه جدید که سیستمی شده است، شهروند میداند که حقوقش بر اساس طرح و خارج از ضابطه طرح چقدر است و در مجموع چند طبقه میتواند بسازد که اجرای آن، پای واسطهها را نیز کوتاه خواهد کرد با اجرا شدن این روش از ۲۰ روز آینده، عملاً در هر پرونده حدود ۱۵ تا ۲۰ روز کاهش زمان صدور پروانه خواهیم داشت.
نظر شما