بیشترین تخلفات ساخت و ساز در شهر اصفهان چه بود؟

مدیر کمیسیون‌های ماده صد شهرداری اصفهان گفت: در شش ماهه نخست سال‌جاری کمیسیون‌های ماده صد شهرداری چهار هزار و ۵۰۰ پرونده را رسیدگی کرده که به طور میانگین هر ماه حدود ۹۰۰ پرونده بوده است.

غلامعلی فیض‌اللهی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: از چهار هزار و ۵۰۰ پرونده رسیدگی شده در کمیسیون‌های ماده صد ۸۴.۶۶ درصد رأی جریمه، ۷.۲۷ درصد رأی تخریب، هشت درصد سایر آرا همچون برائت و برای دو هزار و ۴۹۵ پرونده قرار صادر شده است.

وی با بیان اینکه بیشترین تخلفات ساخت و ساز در شهر اصفهان در شش ماهه نخست امسال «اضافه ساخت مازاد بر پروانه ساختمانی» بوده است، افزود: احداث بالکن به صورت غیرقانونی نیز در جایگاه دوم تخلفات ساخت و ساز شهر قرار دارد.

مدیر کمیسیون‌های ماده صد شهرداری اصفهان تاکید کرد: احداث بالکن در گذرها با توجه به طرح تفصیلی است و هنگام ساخت و ساز ضوابط آن باید رعایت شود.

وی با بیان اینکه در گذرهای ۱۰ تا ۱۲ متر از طبقه دوم می‌توان ۵۰ سانتی متر بالکن با مجوز شهرداری احداث کرد، گفت: در گذرهای ۱۲ تا ۲۰ متر ۸۰ سانتی متر بالکن از طبقه دوم و در گذرهای ۲۰ متر به بالا احداث ۱۲۰ سانتی متر بالکن از طبقه دوم بلامانع است و در غیر این صورت احداث بالکن در کمیسیون ماده صد رأی تخریب می‌گیرد.

فیض‌اللهی تصریح کرد: اینکه برخی از شهروندان در گذرهای شش یا هشت متری بالکن احداث می‌کنند، یقین داشته باشند که در کمیسیون ماده صد رأی تخریب برای بالکن ساخته شده صادر می‌شود.

وی با بیان اینکه ماده صد شهرداری در جهت نظم بخشیدن به شهرسازی و ساخت و سازهای شهری فعالیت می‌کند، گفت: کمیسیون ماده صد قانون شهرداری در رسیدگی به انواع تخلفات ساختمانی صلاحیت ذاتی دارد؛ به این معنی که هیچ مرجعی حق رسیدگی به این تخلفات را ندارد، حتی دادگستری نیز به استناد صلاحیت عام خود از چنین صلاحیتی بهره‌مند نیست.

مدیر کمیسیون‌های ماده صد شهرداری اصفهان اظهار کرد: مالکان اراضی و املاک واقع در محدوده شهر یا حریم آن قبل از هر اقدامی باید از شهرداری پروانه (مجوز) دریافت کنند و شهرداری نیز مکلف به جلوگیری از انجام عملیات ساختمانی بدون مجوز و خلاف پروانه صادره در زمین‌های محصور و غیر محصور است.

وی با بیان اینکه برخی از افراد وعده گرفتن مجوز برای ساخت طبقه یا دیگر امکانات ساختمان را به مالکان می‌دهند، گفت: در بسیاری از مناطق افراد سودجو به عنوان واسطه خود را معرفی کرده و با دریافت پول، وعده می‌دهند که برای ساختمان مجوز ساخت یک طبقه اضافه را دریافت می‌کنند، اما مالکان یا ذی نفعان به هیچ وجه نباید به افراد غیر مسئول اعتماد کنند و مالکان چنانچه مشکلی دارند به شهرداری مراجعه و یا با شماره تلفن ۳۴۵۹۴۷۴۳ (خط مستقیم کمیسیون ماده صد شهرداری) تماس بگیرند.

کد خبر 447180

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.