اتفاقات عجیب و غریب در طراحی تئاتر شهر کرج

عضو شورای شهر کرج گفت: در قرارداد طراحی تیٔاتر شهر، تحت عناوین مشاوره، مطالعه و پژوهش اتفاقات عجیب و غریبی طی سال‌های متمادی افتاده است

به گزارش خبرنگار ایمنا، سارا دشت‌گرد در صفحه اینستاگرام خود نوشت: "در جریان دویست و سیزدهمین جلسه شورای اسلامی شهر کرج بر اساس وقت قبلی که جهت نطق پیش از دستور گرفته بودم ترجیح دادم با هدف دفاع از حقوق مردم موضوع قرارداد طراحی تئاتر شهر کرج را پیگیری کنم.

اول آنکه کاملاً مشخص است که تحت عناوین مشاوره و مطالعه و پژوهش اتفاقات عجیب و غریبی طی سال‌های متمادی افتاده است بنابراین از شهردار محترم درخواست کردم که روی این موضوع مداقه و توجه خاص داشته باشند.

از جهت دیگر؛ سال گذشته مسابقه‌ای تحت عنوان طراحی تئاتر شهر کرج از سوی سازمان سیما و منظر برگزار شد که در اجرای فاز یک این طرح تعداد پنج نفر در این مسابقه شرکت کردند و یک برنده از این تعداد مشخص شد تا فاز دوم طرح را اجرا کند.

در قراردادهای شهرداری که به عنوان پژوهشی مطالعاتی درج شده است یکی از این قراردادها خرید خدمات طراحی و مطالعات مرحله اول و دوم تیٔاتر شهر به مبلغ یک میلیارد و سیصد و پنجاه میلیون تومان است که با حوزه پژوهش دانشگاه تهران به مدت زمان ۹ ماه و نیم منعقد گردیده است؛ با توجه به اینکه هزینه اجرای این طرح جایزه مسابقه است سوالی که ذهن من را درگیر کرده و با هیچ چهارچوب حقوقی قابل تفسیر نیست این است که مبنای قیمت گذاری این قرارداد چه بوده است؟ آیا بر اساس تعرفه سازمان نظام مهندسی و سازمان برنامه و بودجه بوده است؟

به همین دلیل موضوع برای من مبهم است و لازم است توضیح دهم که ذاتاً من با عقد قرارداد با دانشگاه‌ها مخالفتی ندارم اما به عنوان مدرس دانشگاه به روشنی می‌دانم که در قراردادهای پژوهشی، دانشگاه‌ها صرفاً یک سهم ۲۰ تا ۱۲ درصدی را به عنوان بالاسری و برای کمک دانشگاه کسر نموده و مابقی را به مجری طرح پرداخت می‌کنند بنابراین چنین قراردادی ربطی به منافع دانشگاه نیز ندارد.

ضمن آنکه از نظر من فاز اول و دوم طرح هیچ مشکلی نداشته و به انجام رسیده است اما آنجا که به این قرارداد عنوان پژوهشی اطلاق شده بر اساس نامه سازمان سیما و منظر شهرداری کرج برنده جایزه باید قرارداد طراحی فاز یک و دو طراح معماری سازه، نقشه‌های الکتریکی و مکانیکی منعقد شود در صورتی که در قرارداد اسفندماه سال گذشته عنوان خرید خدمات طراحی و مطالعه درج شده و در متن قرارداد عنوان پژوهش قید شده است."

کد خبر 447155

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.