هیئت باید برای ورزشکاران کم شنوا و ناشنوا شغل پیدا کند

رئیس هیأت ناشنوایان استان اصفهان گفت: در استان اصفهان حدود ۵۰۰ ورزشکار کم شنوا و ناشنوا داریم. بیشتر ورزشکاران کم شنوا و ناشنوا از طبقه‌ ضعیف جامعه هستند. هیئت باید برای بعضی از ورزشکاران شغل پیدا کند.

سعید صادقی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا در روز جهانی ناشنوایان در خصوص ورزشکاران ناشنوا و کم شنوای استان اصفهان، اظهار کرد: در استان اصفهان حدود ۵۰۰ ورزشکار کم شنوا و ناشنوا داریم که ۱۵۰ نفر از آنان به صورت حرفه‌ای ورزش را دنبال می‌کنند. هیئت‌های شهرستانی استان در پنج شهرستان کاشان، نجف آباد، خمینی شهر، شهرضا، شاهین شهر و میمه در حال فعالیت هستند.

وی افزود: ورزشکاران بیشتر در رشته‌های کشتی، جودو، تکواندو، فوتبال، فوتسال و والیبال حضور دارند. در بخش آقایان ۱۳ رشته ورزشی و در بخش بانوان ۱۰ رشته ورزشی فعال داریم.

صادقی با اشاره به فعالیت‌های هیئت در زمان شیوع کرونا، گفت: در این مدت به دلیل تعطیلی اکثر مسابقات ورزشی و مناسب نبودن شرایط تمرینی، فعالیت‌های هیئت بیشتر در بخش فرهنگی بوده است. تا قبل از شیوع کرونا به مناسبت‌های مختلف مسابقاتی در سطح استان برگزار می‌شد.

وی ادامه داد: هیئت همکاری خوبی با کانون ناشنوایان استان و انجمن‌های مختلف داشت و ناشنوایان را در قالب ورزش‌های همگانی دور هم جمع می‌کردیم.

صادقی با اشاره به مشکلات ورزشکاران کم شنوا و ناشنوا، تصریح کرد: بیشتر ورزشکاران کم شنوا و ناشنوا به خاطر شرایط خاصشان، مشکلات معیشتی زیادی دارند و از طبقه کم برخوردار جامعه هستند. بعضی از ورزشکاران مشکل شغل دارند و هیئت باید برای آنان شغل پیدا کند.

وی ادامه داد: هیئت ورزشی ناشنوایان در کنار خدمات ورزشی و آماده کردن ورزشکاران کم شنوا و ناشنوا برای حضور در مسابقات قهرمانی باید در موضوع معیشت نیز به آنان مدد رسانی کند. در مسابقات تمام هزینه‌های اسکان، لباس، امکانات و درمان بر دوش هیئت است.

رئیس هیئت ناشنوایان در خصوص استعدادیابی ورزشی از ناشنوایان و کم شنوایان، اظهار کرد: با همکاری که آموزش و پرورش کودکان استثنایی، در رده‌های سنی خردسالان و نوجوانان استعدادیابی‌های دوره‌ای داریم.

صادقی با اشاره به همکاری با هیئت پزشکی ورزشی، گفت: با همکاری هیئت پزشکی کلاس‌های آموزشی آسیب شناسی ورزشی با حضور مترجم ناشنوایان برای ورزشکاران ناشنوا و کم شنوا برگزار شد. هیئت پزشکی ورزشی در بخش‌های دیگر از جمله کارت‌های بیمه و اعزام پزشک همراه تیم ناشنوایان به مسابقات با ما همکاری داشته است.

وی با اشاره به رسیدگی‌ها و توجه ریاست جدید اداره کل ورزش و جوانان استان اصفهان، اظهار کرد: رئیس اداره کل ورزش و جوانان در دفتر هیئت حضور پیدا کرد و در جلسه‌ای به برسی کم بودها و نیازهای هیئت پرداختیم و قول هم کاری‌های بیشتری از سمت اداره کل داده شد که تا به حال چند مورد از آنها عملی شده است.

وی افزود: رئیس اداره کل ورزش و جوانان استان، کمیته‌ی ویژه ای برای رسیدگی بهتر به ورزشکاران نابینا، ناشنوا، جانبازان و معلولین و بیماری‌های خاص تشکیل داده است که قابل توجه است. با حضور طباطبایی در اداره کل ورزش و جوانان، پیشرفت‌های چشم گیری برای ورزش استان در پیش است.

رئیس هیئت ناشنوایان در پایان گفت: اگر بتوانیم یک سالن اختصاصی ورزشکاران کم توان داشته باشیم پیشرفت‌های بیشتری را شاهد خواهیم بود. امیدوارم خیرین ورزشکار و اصحاب رسانه به ورزش معلولین نگاه ویژه‌تری داشته باشند.

کد خبر 447153

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.